Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Hvordan i all verden skal jeg formidle til arbeidsgiver at jeg er gravid igjen?? For 3. gang på 2 1/2 år?? Var i uke 20 da permisjonen utløp med den første, så jobbet jeg i 10 uker og ble sykemeldt resten. De ukene jeg var på jobb, var kollegaene nokså lunkne siden jeg skulle ut i permisjon igjen. Nå utløper den 2 permisjonen om en måned, og i dag tok jeg en test som var positiv. Tror jeg er 6 uker på vei... Sist jeg snakket med arbeidgiver, så spurte hun meg om jeg var ferdig med barnefødsler på en stund, og det bekreftet jeg høylytt. Jeg bruker ikke prevansjon, vi har brukt sikre perioder og hoppet av i svingen.... Dette er et "arbeidsuhell". Fortvilelsen lurer, men samtidig ble jeg jo glad inni meg, men den gleden blir kvalt av at arbeidsgiver kommer til å hate meg...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Du blir nok ikke nominert til Årets Ansatt, vil jeg tro
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Hvorfor i all verden bekrefter du høylytt at du ikke skal ha flere barn når du ikke bruker noen form for prevensjon og praktiserer sex? Er du dum? Det er ikke noe som heter sikre perioder, og alle vet at det kommer potente dråper lenge før svingen. Klart sjefen blir sur, men du må jo likefullt gi beskjed.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Arbeidsgiver kommer ikke til å hate deg, men hun kommer sikkert til å bli ganske oppgitt. Skyld for all del ikke på at det var et "arbeidsuhell". Hvis dere ikke brukte prevansjon var dette helt noe dre kontrolerte. Det finnes ikke synd på dere (med unntak av for å være så dumme at dere tror dere kan stole på sikkre perioder). Ta en prat med arbeidsgiver om hvordan dere skal gjøre dette. Bli ferdig med det. Du har loven på din side, men det er klart det blir noe herk for din arbeidsgiver. Kansje mannen din kan ta det meste av permisjonen denne gangen slik at dere kan fordele byrdene litt gjevnere.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Aller først: gratulerer :-) Så: Jeg synes sjefen din skal være profesjonell, gratulere deg og banne innvendig om hun trenger det. Hun kommer kanskje til å bli fortvilet og oppgitt, men det er nå bare slik med unge kvinner at det faktisk er en reell risiko for at vi kan bli gravide når som helst, også når det passer dårlig.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Gratulerer! Synes du skal vente til de første 12 ukene er gått i allefall. Du trenger ikke fortelle det til noen (og bør kanskje ikke heller) før da. Når du har vært i jobb et par uker bør du jo fortelle det, men siden det ikke var noen god stemning forige gang, så vent med å fortelle det. Da kan du jo si at dette var overhodet ikke planlagt, og du har så og si nettop fått vite om det selv, siden du ikke hadde fått igjen mensen etter forige. Er lov å ta en hvit løgn, man må ikke fortelle alt.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Stoler på og stoler på... det har jeg aldri sagt at jeg gjorde heller. Men det har fungert for meg og min mann de 15 årene vihar vært sammen. Jeg er fullstendig klar over hvordan befruktingen foregår, og det var heller ikke kjeft jeg spurte etter da jeg skerv innlegget, men takk anonym 22.05 for et nokså nøkternt og klokt svar. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 gratulerer så mye:) enig med hun over. ikke fortell før du ivertfall har passert uke 12.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Prøv å drit i sjefen! Vil du ha 3 tette er det opp til deg og ikke sjefen! Men forstår du gruer deg...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 jeg vet om en som ble gravid med p-piller og kondom.. så ingen ting er sikkert! så du kan jo si du brukte prevansjon, men at du ble gravid likevel.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Hei og gratulerer, har dessverre ikke noen gode råd om hvordan du skal fortelle det til sjefen. Men syns uansett ikke en sjef har noe med å spørre om du er ferdig med barnefødlser? Tror jeg hadde blitt irritert om min sjef hadde spurt om det. Det er ditt liv! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Hvis sjefen din er profesjonell, gratulerer hun deg og holder sine personlige meninger for seg selv. Kan jo heller prøve å se det positive i at du antakeligvis er ferdig med å få barn snart, og fra da av vil være en mer stabil arbeidstaker. Forresten, gratulerer så mye:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 Tusen takk for oppmuntrende ord! Av de første innleggene så var jeg redd jeg kom til å bli satt i gapestokken... Og det er jo egentlig kjempetrist at et ufødt liv skal skape så mye eder og galle. Mannen min sier det samme som dere at jeg ikke må vektlegge for mye hva jobben kommer til å si... men det er jo lett for han som ikke må si noe på sin jobb. Det kommer ikke til å bli en enkel periode for meg på jobb, og jeg må si det før jeg begynner og alle kollegaene må være informert da enkelte arbeidsoppgaver er direkte skadelige for fosteret. Jeg har tre uker på og ligge og vri meg om nettene. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #14 Skrevet 23. februar 2010 " Det har fungert" sier hun som er gravid for tredje gang på 2 1/2 år!!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #15 Skrevet 23. februar 2010 Nyt de siste tre ukene. Du er gravid nå, ta vare på deg selv. Sikkert lettere sagt enn gjort, men hva er det verste som kan skje? Sjefen din virker fæl! Men uansett, det verste som kan skje er de dumme ordene/setningene sjefen din kommer til å si. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #16 Skrevet 23. februar 2010 Tror du alle mine svangerskap har vært uplanlagte?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #17 Skrevet 1. mars 2010 I dag fikk jeg den første pillen som skal sette i gang en medisinsk abort, hvilket skal skje onsdag. Nå må vel du synes at jeg er Årets Ansatt eller???? HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #18 Skrevet 1. mars 2010 det er noe dere har glemt i denne tankegangen deres da.. jo, de metodene funker ca 70-80%.. MEN (og det et stort).. etter fødsel nr 1, er det myyye lettere å bli fort gravid igjen, da funker ikke de metodene lenger.. vet selv hva jeg prater om.. sitter selv med to "ops, jeg er gravid", som jeg forguder :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #19 Skrevet 1. mars 2010 HI skriver lenger opp her at hun har fått piller for å ta medisinsk abort? Tror HI her sliter med seg selv, anbefaler deg ikke å ta pillene før du har bestemt deg for om du skal beholde eller ikke. Har du virkelig tenkt å la sjefen din bestemme hva du skal? Nei, HI, du virker som ei huggærn høne.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #20 Skrevet 1. mars 2010 HI: Om du virkerlig har hentet pillene; Om du ikke har tatt de enda, legg de fra deg og tek over om dette er det du vil? Hva så om arbeidsgiver blir sur? Er da ikke h*n's sak om du får tre unger på rappen!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #21 Skrevet 1. mars 2010 vel, vel... nok om det. Det var ikke prevansjonmetoder jeg spurte til råds om i denne tråden, men folk henger seg opp i det de vil. Jeg lurte på hvordan jeg skulle ha fremstillt dette for sjefen min, men som sagt, det slipper jeg nå å ta stilling til. Dessuten har jeg lovet meg selv og slutte og spørre folk her til råds i sånne vanskelige spørsmål, siden det er mye dritt som kommer. (dette er ikke myntet til deg overfor) og gjør en ikke akkurat overlykkelig. HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #22 Skrevet 1. mars 2010 Jeg liker ikke å spre drit her inne. Men HI, skal dere beholde eller skal du ta abort? Jeg synes at slike ting er noe som dere må bestemme selv, uten hensyn til noen andre enn dere selv og deres familie. Arbeidsgiver burde jo ikke ha noen form for vekt når det kommer til om man skal beholde eller ta abort. En arbeidsgiver har ikke noe han/hun skulle ha sagt når det kommer til at ansatte blir gravid, det er en rett som er forbeholdt arbeidstakeren selv. Og begynne å klage om at det medfører så mye ekstra-arbeid, er rimelig frekt. Greit at man har ansvar, men det er veldig frekt og uproffesjonelt å klage på arbeidstakernes graviditet og permisjon.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #23 Skrevet 1. mars 2010 Nå får dere f---meg gi dere! Nei, det er en helhetsvurdering av 1 million ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå