Gå til innhold

Toro langpannekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har laget denne i en annen kakeform, f.eks bamseform.

Steketiden blir jo noe helt annet her, og kanskje gradene? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte en gang to poser og en kjempehøy form.

Måtte stekes litt lenger men ikke all verden. Sjekket det lett etterhvert med en pinne.

Gradene var de samme.

Skrevet

Har lagt i bamseform. Da brukte jeg vel to pakker, eller halvannen... og stekte litt lenger... vil da anbefale å bruke stekepinne for å sjekke... mener jeg stekte ca halvtime... men er lenge siden, så husker ikke helt.... men går helt fint :-)

Skrevet

ville brukt samme temperatur, kanskje litt mindre. sjekk med fyrstikk eller kakepinne når kaken nærmer seg ferdig. du ser det litt an, men om det f eks står 45 min hadde jeg fulgt med fra 30 min.

det er sjelden jeg har skrevet opp tid og temperatur i kokebøkene mine dessverre, straffer seg hver gang, men går bra

Skrevet

Jeg brukte en pose. Når steketiden på pakken var over, var kaken så og si helt rennende inni. Satte opp til 200 (fra 180 grader) og lot den stå sikkert minst en halv time til... må vel bare prøve seg frem ja. :-)

Skrevet

Anbefaler deg å titte på cacas.no; her finner du bl.a. oppskrift på lys sjokoladekake som skal passe til figurformer, samt bakeinstruksjoner for gode tips :)

Lykke til!

Skrevet

Ja har vært der inne. Masse jeg har lyst å kjøpe der, men veldig dyrt. Ellers mange bra tips der ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...