Gå til innhold

skal dere gå på svangerskapskurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og i såfall hvor da? Sykehuset?

Fikk tilbud om det da jeg var på ordinær UL, så det varte i 4,5 og syns det var så lenge, for meg hvertfall.

Hvor mange uker er man på vei da man deltar på svangerskapskurs? Eller heter det fødsels-kurs?

Jeg kan ikke helt se for meg selv på savngerskapskurs ; )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vi så få gravide at de kjører et kurs i halvåret, så jeg har allerede vært - uke 22 nå og vi er akkurat ferdige med tre uker m totimers kurs hver tirsdag. Trivelig, det - en gang fødsel, en gang amming, en gang spedbarnstid, og så tjue minutter med fysioterapeut som snakket om avspenning og trening mot ulike svangerskapsplager som avslutning hver gang. Veldig greit å bli kjent med de andre gravide, selv om jeg som tredjegangs hadde følelsen av å ha hørt mye av det før;-)

Skrevet

Var på kurs forrige graviditet, så kommer ikke til å gå på denne gangen.

Jeg var på sykehuset, men det var jo mange andre tilbud også.. Men var veldig fornøyd med det jeg gikk på!

JM ga meg en lapp med mange forskjellig plasser som holdt kurs, så da var det bare å velge ;)

Tror det er litt forskjellig hvor langt på vei folk er.. Syntes jeg venta litt lenge gjerne, for det var såvidt jeg rakk å få et kurs som ikke var før termin..

Men tror jeg gjerne hadde venta til jeg var hvertfall 30 uker på vei.. Men det kan du jo spørre JM om også..Se om det er en tid som "anbefales".

Husker ikke helt hvor lenge vårt varte, men det varte nok ca like lenge, for det var over 1 kveld. Men vi fikk inkludert mat og drikke da, og fikk plenty med pauser når vi var slitne :)

Tiden går uansett fort! :) Er veldig glad for at jeg fikk gått på et slik kurs før jeg skulle føde!

Skrevet

Nope ;) Vi va på ferie forrige gang da d kurset gikk, og fikk tilbud om å låne dn fødselsvideoen dm ser med hjem, vi takka pent nei ;)

Syns ikke d e mye vits når man e andregangs iallefall :)

Men om du/dåkker føle at d kunne vært artig/lærerikt, så e d bare å hiv dåkker med ;)

Skrevet

Vi skal på fødselsforberedende kurs på sykehuset her når jeg er ca 31 uker. Det går over en ettermiddag/kveld - ca 5 timer. Jeg syns det er greit å få med siden jeg er førstegangs og ikke akkurat ser særlig fram til fødselen.

Skrevet

Vi skal på fødselsforberedene kurs på sykehuset når jeg er i uke 35. Det er på 5 timer på 1 en dag, på dagen. Synes det er helt passe.

Skrevet

Hallo,

Sist gang var vi med på svangerskapskurs ca. i uke 29.

Det gikk over to kvelder á 3 timer.

Kjempenyttig og VELDIG koselig!

Fikk ei skikkelig god venninne (for livet:) og har også hatt jevnlig kontakt med to av de andre gjennom hele permisjonstiden - og nå i etterkant!

Denne gangen kommer vi nok ikke til å ta en lignende kurs.

Skrevet

Hei du!

Jeg gikk sist og det som kanskje er mest nyttig er at mannen og du får informasjon begge to (blir liksom litt mer på nett om hva som skal skje). Kvinnene leser seg kanskje litt mer opp på egen hånd, men det er ikke alle menn som gjør. Jeg synes derfor at det var bra å ha gått og mannen var litt mer oppdatert (og kunne derfor slappe mer av og være mer støtte for meg). Var også fint å kunne spørre om ting man kanskje lurer på eller issues som dukker opp i løpet av kurset som man kanskje ikke hadde tenkt på før.

Jeg kommer faktisk til å gå denne gangen også. Var på helsestasjonen sist - og skal på sykehuset denne gangen. Er greit å ikke gå for tidlig og ikke for sent (ca uke 28-34?). Grunnen til at jeg går igjen er mest for å forberede meg mentalt. Vet at jeg kommer til å grue meg veldig når det nærmer seg og er derfor greit å ha gjort litt forberedelser. =O) Mannen blir med denne gangen også.

Lykke til. =O)

Skrevet

Nei. Nå er jeg andregangs, men jeg gjorde det ikke med første heller.

Har ikke fått tilbud om det nå, men TROR det ble nevnt forrige gang...

Vi følte ikke at det var behov, og mannen og jeg syntes vi klarte oss bra med å forberede oss på egen hånd. Leste mye begge to, og ikke minst snakket mye sammen.

Føler man at man kan ha utbytte av det, så bør man sikkert melde seg på, men vi savnet det ikke. Det er jo forskjellig fra hver enkelt :-)

Skrevet

Jeg vil anbefale kurs på sykehuset hvis de har omvisning og slikt. Det er utrolig greit å få med seg.

Også kjekt å få med mannen (hvis han er med i bildet), for de er ikke så flinke til å lese seg opp som oss. Da jeg var på kurs påstod alle mennene som var der at de var der kun for å finne ut hvor de skulle parkere når fødselen satte i gang, men jeg håper nå de fikk litt mer utbytte av kurset enn det. :o)

Skrevet

Venter nummer 4 i juli, har aldri vært på kurs. Kun omvisning en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...