Gå til innhold

Søke om stønader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har nettopp vært på mekling og fått meklingsattest . Planen er at jeg skal flytte ut og ha 60 % av foreldreansvaret .

Jeg lurer da på om jeg kan søke om stønader så lenge vi har samme bostedsadresse ? Vanskelig å flytte inn en ny plass uten å kunne betale for seg . . .

Noen som har peiling ?

En ting til - vet dere hvor lang tid tar det før søknadene blir behandlet ?

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hi

Du kan ikke søke stønader så lenge dere har samme adresse. Det er noe regler i nav at hvis man bor i nærheten av barnefaren i samme blokk eller med kort avstand så får ikke man noe stønad som enslig forsørger.

Skrevet

Av hensyn til barna så bor jeg og eksen i vertikaldelt bolig, og jeg får stønader og også mannen fordi vi har et barn hver på oss så han får dobbel barnetrygd og det får også jeg, hvorfor kan dere ikke på papiret ta et barn hver dersom dere har flere en 1??? og forresten jeg har adresse 31 b ,mens han 31 a og det har aldri vært problemer med nav!

Skrevet

Tåpelig . Hva om jeg skriver på søknaden at jeg er på søken etter ny plass å bo da ? Tenker ikke jeg får utbetalt pengene så lenge vi bor under samme tak - men hadde vært greit å fått de når jeg har fått meg en ny leilighet . . .

Er 100 % student . Med praksis og masse skole - så har ikke muligheten til å jobbe nå . . .

Skrevet

Vi har bare ett . . .

Skrevet

Beklager, men svaret jeg fikk fra NAV var at vi måtte ha hver vår adr når vi sendte inn søknadene.

Min mann flytter ikke ut før ca 1 april ( da får han en helt topp leilighet som er under utbygging) så jeg sitter bare her og venter ....

Skrevet

Ja , jeg prata med NAV idag og fikk samme svar .

I og med at jeg er under full utdanning med NULL mulighet til å jobbe må jeg vel søke om penger hos sosialtjenesten .

Noen som vet hvor mye jeg har rett på , eller hvor jeg kan finne ut av det på nettet ? Og - hvor lang er behandlingstiden hos sosialtjenesten ?

Blir jo vanskelig å skaffe seg en leilighet som jeg ikke kan betale for mens søkandene behandles - dvs i 4 mnd .

Stress ! !

HI

Skrevet

Er dette virkelig mulig? Minnes det var regler ang boforhold med ex. Trodde men ikke kunne bo i samme blokk engang? Men hvis det fungerer for dere, så var jo det en god løsning :-)

Skrevet

Jeg har meldt flytting til mine foreldre i melmomtiden. Selv om jeg må bo her en mnd til har vi ikke lenger delt økonomi, og jeg står på egne ben.

Melder flytting nok en gang når jeg får slytte inn i leiligheten.

Skrevet

For at de skulle behandle mine søknader om os, utvidet barnetrygd og støtte til barnepass, måtte nav ha kopi av leie/kjøpekontrakten til den som flyttet ut. Sendte søknadene i desember, ettersendte samlivsbrudderklæring og kopi av kontrakt i januar, og fikk svar i dag om at utvidet barnetrygd ble innvilget fra januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...