Gå til innhold

Kraftigere menstruasjon etter fødsel. Flere? (detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så mye kraftigere mens etter fødsel. Har mens nr 2 etter fødsel for 10 mnd siden. Første mens fikk jeg når jeg var innlagt på sykehuset for er operasjon. Fikk da blodfortynnende, så tenkte det var derfor jeg blødde mye da. Men jeg har blødd mer denne perioden også. Jeg har egentlig blødd ganske lite før:

1.dag: ganske moderat

2. dag: mer blødning

3. dag avtagende blødning

4. og 5 dag: avsluttende

Men nå er det mer sånn:

1. dag: kratfig blødning

2. dag: kraftig blødning

3. dag: kraftig blødning

4. dag mindre blødning

5. dag: som 4 dag.

Virker liksom ikke som om det skal slutte i det hele tatt. De første 3 dagen bytta jeg bind omtrent hele tida følte jeg. Har sikkert brukt like mange bind denne perioden som jeg kunne bruke på 2-3 perioder før svangerskapet...

Er det sånn at mensen kan forandre seg SÅ mye etter fødsel??

Flere med samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, den kan forandre seg masse!!

Jeg fikk igjen mensen 1 år etter minsta ble født (ammet mye og lenge, så var sikkert derfor det tok så lang tid). Det første halve året var det så ille... Det holdt ikke med de største bindene, blødde stadig gjennom osv. Veldig plagsomt.

Meeen, det går seg faktisk til, og gikk tilbake til normalt etter et halvårs tid.

Skrevet

Ja det samme er det med meg! Jeg tenkte det var fordi jeg ikke gikk på p-piller lenger. Har nå begynt på p- piller igjen, men blør ganske kraftig enda, og lenge. Kanskje det blir bedre neste mnd?

Skrevet

jeg hadde det også sånn.nå begynner det å retter seg litt.lillemann er 16mnd å jeg fikk igjen mens da han var 8 mnd.så har hatt noen runder nå.men merker at det er kraftigere blødninger men de varer ikke like lenge.fra 4-5dager i starten til 2-3 dager nå.men jeg bruker tampong og bind på de verste dagene.hater den rene følelsen(sorry detaljer)

Skrevet

Jepp, tok helt av her også. Trodde jeg skulle svime av omtrent.

Men har satt inn hormonspiral og ikke sett så mye mer til den., Kun en og annen kveld med litt blod..

Skrevet

Ok, så da er det normalt virker det som. Det er heldigvis ikke sånn at jeg blør igjennom og må bruke de største bindene, men er mye mer enn jeg er vant til. Derfor jeg begynte å lure ;)

Håper det går seg til etterhvert da :)

Takk for svar :)

Skrevet

De første gangene etter fødsel var grusomme sist. Mye værre enn til vanlig. Og smertene... uæææ.

Jeg syns forsåvidt ikke det er så mye bedre etter en stund, men det er jo mye uansett her:

Sånn ca dag 1-3 veldig kraftig blødning, dag 4-5 kraftig til normal, dag 6-8 normal til liten blødning. Hurra for å være fruktbar liksom:(

Skrevet

Yes, samme her :((( Ææææsj altså!!!

Skrevet

Skikkelig ekkelt er det. Føler at hele livet mitt har bestått av å planlegge hva jeg kan gjøre ut fra om jeg blør eller ikke... Så lei. Og for ikke å snakke om anemien som følger med for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...