lilletulle Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Jeg gruer så veldig til å la vesla starte til en ukjent dagmamma neste uke at jeg får nesten ikke sove på natten. Hun bli straks 1 år. Jeg har igjen 2 måneder for å få fullført mitt første år på høyskole. Er det mulig å få permisjon 1 år til ? Er jeg dom om jeg dropper å fullføre å heller starte på nytt om 1 år?
Mom2Two Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Ville fullført studiet, og heller tatt perm etter de to månedene da. Det blir mye tyngre å ta fatt på studiene igjen om du venter lenge.
Gulosten™ Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Hva om du bruker tid på å bli bedre kjent med dagmammaen da? Det kan hjelpe litt
MintCondition Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Enig med Mom2Two...det er mye tyngre å komme igang igjen om du blir hjemme enda et år. På den annen side, trives du best med å være hjemme så kan du jo prøve. Virker bare litt bortkastet å ha en påbegynt utdanning.
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Jenta di kommer til å få det helt topp hos dagmamma. Ville absolutt fullført jeg også.... (Sikkert lettere sagt enn gjort, men).
winneboo Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Jeg gjorde en feil for noen år siden. Jeg fikk jobb ganske raskt i en annen by, flyttet og fikk i hui og hast skaffet dagmamma til barnet mitt. Jeg kjente henne ikke, men hun virket veldig hyggelig og ordentlig(voksen dame) hun sa hun hadde to andre barn der. Fin leilighet, hyggelig familie og hele pakka. Hadde virkelig en god følelse. Så gikk dagene og etter 3 uker sendte jeg henne aldri tilbake dit. Jeg oppdaget flere negative ting og bestemte jeg for å ta henne ut. Noe jeg skulle ha gjort mye tidligere. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke tok meg tid til å bli litt bedre kjent med henne. En liten stund etterpå fant jeg en annen dagmamma. Hun var på min alder å vi fikk veldig god kontakt og jeg følte at jeg virkelig kunne stole på henne. Og det kunne jeg jenta mi gikk der en stund før hun fikk barnehageplass. Opplevde aldri noe negativt med henne. Hvis du har en dårlig følelse angående dagmammaen, at hun er altfor ukjent osv, så ville jeg nok prøvde å bli litt bedre kjent med henne først. For jeg syns absolutt du burde få gått ferdig skolen, istenfor å begynne på nytt.
lilletulle Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2010 Kan jeg spørre om hva de negative tingene var ?
lilletulle Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2010 Charlie : kan jeg spørre om hva de negative tingene var ?
winneboo Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 For det første løy hun til meg angående hvor mange barn hun hadde. Hun sa hun hadde to og det viste seg at med barnet mitt så hadde hun 7 stk. Hun la ut om mange historier om at de hadde vært på tur der og der, men klærne hennes viste ikke det minste tegn på at hun hadde vært ute i det hele tatt. Har funnet ut at mesteparten av tiden plaserte hun barna foran tven hele dagen. Hun sa at hun serverte barna sunn hjemmelaget mat, men når klærne viste spor av is,kake,kjeks osv var det ikke vanskelig å skjønne at hun stappet i alle ungene dette hver dag. I tillegg rant begret over da jeg begynte å mistenke henne for ikke å skifte bleie på barnet mitt, da den alltid var stappfull når jeg hentet henne. når jeg tok dette opp med henne så mente hun at barnet sikkert hadde tisset veldig mye rett før jeg kom. Så begynte jeg å merke bleiene med et kryss, og når jeg en dag hentet henne og skiftet på henne da vi kom hjem så jeg at det var samme bleien jeg hadde tatt på henne på morran. Jeg burde selvsagt tatt henne ut ved første mistanke, men jeg var dumsnill og trodde det beste om alle. Nå er jeg mistenksom til alt som går på to ben og kaller seg barnekjære.
lilletulle Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2010 Charlie 24: Dette hørtes ikke bra ut. Takk for tipset med å mærke bleien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå