Ungmammamia Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 De siste 2 mnd har jeg hatt mye kynnere. Men de siste ueke har det bli veeeldig mye syns jeg. Moren min var helt lik meg.. Men jeg merker at jeg også har hatt vondt i magen i det siste også. Kan ikke helt forklare hvordan det kjennes ut, men en blaninng av å være kvalm og det å ha mensensmerter. Kan det ha noen sammenheng? Var kjempe kvalm de første mnd, men det er noe helt annet jeg har nå. Har ligget på sofaen de siste 2 timene med kjempe kynnere og nå har jeg vondt i magen... Noen som har hatt det slik? Er 26+1 uke på vei:)
mamma og my Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Ville tatt meg en prat med sykehus eller lege. Mener ikke å gjøre deg unødig bekymra, men mye kynnere og kvalme kan være tegn på at noe kan være ikke helt som det skal.
Ungmammamia Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2010 Kan du utdype det litt? hva kan feks ikke være som det skal?? Nå ble jeg kjempe engstlig....
Ungmammamia Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2010 Dytter litt på denne. neon som kan hjelpe meg, ble kjempe urolig nå! Hva kan det være????
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Du er sikker på at det er kynnere du har da? Har det gitt seg nå?
Ungmammamia Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har ingen erfaring med rier så jeg vet ikke...? Men jeg kjenner spark der inne. Har det noe å si? Merker jeg er helt uttafor nå.. Kan dere si hva det evt kan være. Jeg er helt uviten og kjempe redd!! Nei det har ikke gitt seg..har holdt på i en del timer nå....!!??
M*A*S*H* Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Syns du skal snakke med lege/jordmor om dette. Alle har kynnere og det er ikke farlig, men har kraftigere smerter, kynnere som ikke roer seg og føler deg uvel bør du sjekke at alt er ok. Ring og snakk med noen som kan dette! Ønsker deg alt vel og håper alt er bra.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Det kan jo være at det er premature rier da, ikke at jeg vet dette. Men dersom du har hatt det i mange timer og det er vondt ville jeg ringt til føden og spurt. Det er jo bedre å ringe de en gang for mye enn en for lite. Det er også mye bedre å ringe og bli beroliget enn at vi her inne skal synse og mene noe som egentlig ikke aner hvordan du har det. Du har helt sikkert fått et nummer til føden? Hvis ikke ringer du bare til sentralbordet på sykehuset ditt og så blir du satt over.
Ungmammamia Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2010 En update: Klarte heldigvis å få sove i natt, men var på toalettet 3 ganger med steinhard mage. Ringte til klinikken der jeg skal føde i dag tidlig og fikk streng beskjed om å ligge helt i ro. Jordmor mente jeg overarbeidet. Hun sa jeg ikke skulle på noe jobb fremover. Men pga ingen tilrettelegging på arb plassen er jeg 100% sykemeldt. Dvs jeg er ikke kjemep aktiv om dagen for å si det sånn.. Hun sa at kynnere ikke er noe farlig ( som vi alle vet) men at siden jeg har smerter så kan det være jeg har for kort livmorshals og at dette starter en prosess...? for tidlig fødsel... Så hvis det fortsatte ikveld skulle jeg komme inn med en gang og få en undersøkelse. Så nevnet jeg at jeg har bekkenlåsning. Da sa hun at det også helt klart kan ha en sammenheng. Det er trangt der ikke som hun sa og det legger press på mye forskjellig og det kan forårsake " mesmurringer". Håper det gir seg.. Jeg har ikke lyst på en liten pike heeelt enda!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 Bra at du ringte og hørte med ekspertene. Du får ta livet med ro og så håper vi at jenta holder seg i magen din lenge ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå