Gå til innhold

Fragmin


Dorris1980

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

i mitt forrige svangerskap tok jeg også 2 ganger om dagen. Men nå fikk jeg alt i en dose, så slipper med halvparten av stikkene nå da...

Men fysj så kjedelig det er å drive meg, og så fort gjort å glemme - hi hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på klexane, men det er bare en sprøyte om dagen. Hehe. Jeg har satt mobilen til å gi alarm ved samme klokkeslett hver dag, stort sett husker jeg faktisk på det. Ikke verst, etter at jeg ble gravid har jeg en tendens til å glemme alt annet. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes mer praktisk ut ja! Det største problemet er egentlig å huske på å ta det med ca 12t mellomrom. Har ikke hørt at jeg kan ta dobbeldose en gang om dagen istedet, det hadde såklart vært mye mer praktisk, skal undersøke det når jeg skal tilbake på kontroll. Hvilken styrke bruker du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅh!!! Så gla jeg er for å se at andre bruker det også! Beuker Fragmin 5000 IE hver kveld, og skal bruke det hele svangerskapet og lenge etter regner jeg med. Jeg er sykepleier og gir Fragmin daglig på jobb, og jeg vet at 5000 er ganske så stor dose, for jeg er da ikke den største jente.. Så jeg bare lurer, hvor stor dose bruker dere, i forhold til vekt da selvfølgelig. Jeg veier 65 kg. Tok en blodprøve her om dagen, og silblødde i laaange tider etter på, så jeg frykter bare at blodet mitt er en smule tynt, jeg gidder liksom ikke blø i hjel når D-dagen kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker 5000 to ganger om dagen. Veier 69 kg nå, ved forrige svangerskap økte jeg til 5000 + 7500 daglig da jeg passerte 75 kg. Har hatt samme erfaring som deg med at blodet ikke stopper like fort etter blodprøve eller neseblod og andre små blødninger.

 

Man skal helst stoppe med fragmin noen dager før fødsel (i den grad man klarer å kontrollere det) - i hvertfall var det det jeg fikk beskjed om sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 7500 IE en gang om dagen. Prøver å huske det på mårran ;-)

 

Så nå etter 1 mnd bruk ser magen ut som et fargekart, hehe

 

Er noe herk å drive med, men man får trøste seg med at det er verdt det til slutt!

 

Blodet strømmer hvis jeg først får et lite rift, hehe. Så det er best å plaster innen rekkevidde hvis man driver med noe drastisk :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger at bruke Fragmin. Jeg fikk blodprop i venstre ben etter jeg miste foster i 2005. Derfor trenger jeg at sprøyte meg hver kveld når jeg er gravide. Jeg kommer fra Island og ble gravide siste sommer. Min fastlege trodde meg ikke når jeg sa at jeg trengte blødtynningsmedisin så jeg måtte få papirer fra Island. Men da var det for sent og jeg miste fostret i oktober - nesten 16 uker gravid. Jeg ble gravid igjen i desember og fikk Fragmin når jeg var 9 uker gravid den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei hei til alle dere som tar mer enn 5000 om daegn hvorfor tar dere så mye??

Jeg går på 5000 pr dag nå og jeg skal ut å fly, så jeg er skitredd for at det skal skje noe?

er 70 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sterk dose (forebyggende) fordi jeg mangler en viktig koaguleringshemmer i blodet. Jeg må derfor ha dobbel dose av det som er vanlig ved feks leiden eller protein s mangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...