tante grusom master of law Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Har lyst til å ta med sønnen min på kino og se shrek i 3d. Gutten er tre år, og sitter fint og ser en film. Han er glad i filmer som madagascar, istid og de utrolige. Har treåringer noe å gjøre på kino? Hvis han ikke liker 3d, så er det vel bare å ta av brillene?
Mom2Two Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Her har begge vært med på kino fra den alderen, og det har aldri vært noe problem. Har vært større barn på kinoen som bråker egentlig (5-6-åringer), så jeg tror det kommer mer an på ungen enn alderen. Bare husk at de ikke alltid vil slippe deg inn på en 7-års film med en 3-åring (grensen for å komme inn er 4 år i følge med voksen). Har ikke sjekket grensen på Shrek.
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Husk at man ikke kan se filmen uten brillene! Så dersom det skjærer seg vil dere ikke kunne fortsette å se uten ... Ville kanskje tatt ham med på en "vanlig" forestilling først, også avansert til 3D etterhvert. Husk også at det er mye høyere lyd i en kinosal enn hjemme, i hvertfall i Trondheim har de fått mye klager på lydnivået, også på barnefilmene. Hvorvidt han er gammel nok er det vel bare du som kan vurdere. Sånn som jeg ser på min 2 1/2 åring er nok han stor nok til å se en koselig og ikke alt for lang film på kino til sommeren.
tante grusom master of law Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2010 Kan man ikke se uten 3d-briller? Hva er grunnen til det? Jeg syntes filmen så ut som en vanlig film da jeg tok av meg brillene på avatar. Sjekket aldersgrensen på shrek, og den var 7 år. Men de krever vel ikke leg. av ungen? hehe. Han kan jo ikke ta noen skade av å se filmen. Alle slike filmer har tydligvis 7 års grense. Både istid og madagaskar har det, og det er jo ikke akkurat noe skummelt innhold i dem.
Mom2Two Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Mange filmer som er "tillatt for alle", men ofte går vel aldersgrensen mer på forståelse av innholdet og dialogen i filmen enn at innholdet skal være så graverende. Jeg vet om flere som har blitt stoppet med for små barn på 7-års filmer, men tror egentlig det hører til unntakene altså. Er han stor for alderen?
BlåBlå Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Vi så istid3 med 3d briller. Og den var ikke mulig å se uten brillene. Da var bildet uklart og ekkelt. Ble kvalm av å se på det.
tante grusom master of law Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2010 Han er veldig stor for alderen, ser ut som han er over 4.
tante grusom master of law Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2010 Ok, godt å vite:)
Mom2Two Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Da tror jeg ikke det er noe problem i det hele tatt!!
tante grusom master of law Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2010 Tror jeg gir det en sjanse:) Går det ikke så går det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå