Mini-Me? Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Hei! Håper dere kan svare meg dersom dere har opplevd noe lignende. Jeg sluttet med p-piller etter 16 års bruk i juni i fjor. Da mensen ikke hadde kommet tilbake i oktober, fikk jeg foretatt en UL, og gynekologen mente jeg hadde PCO. Siden vi hadde et ønske om barn, ble min mann undersøkt, og alt var i orden hos ham. Jeg ble satt på to enkle pergo-kurer, uten at dette hjalp - fikk mensen på syklusdag 28, men bare i ca. 10 minutter. I pausemåneden etter de to tette kurene fikk jeg ikke mensen i det hele tatt (ikke gravid). Legen satte meg da på Metformin, som jeg skulle øke fra 1 tablett daglig til 3 tabletter daglige over tre uker. Jeg er nå i den tredje uken, og har fortsatt ikke fått mensen. Deretter skulle jeg kunne ta en dobbel pergokur. MEN: hva hvis Metforminen virker, slik at jeg f.eks er veldig tidlig gravid når jeg skal ta pergo-pillene? Er det noen av dere som har blitt gravide med "bare" metformin til hjelp? Hvor lenge bør jeg vente? Til informasjon leter jeg etter EL med billigtester, men de blir positive og negative om hverandre uten at mensen kommer, så da har det ikke løsnet noe egg så langt... Tusen takk for eventuelle svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå