Gå til innhold

Gravid og syden


lurerlurer

Anbefalte innlegg

Hei hopp .. Lurer litt på hvordan det er for gravide i første trimester å reise til syden?

Er i uke 8 nå , å skal reise til Gran Canaria i uke 10 .. Altså, da er det enda 2 uker før de kritiske måndene er over. Bør jeg la vær å reise?

Veldig mye for og mot meninger om det her hjemme nemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, du skal bare reise og kose deg. :o)

Jeg skal reise til Thailand om en uke, er da midt i uke 9. Har snakket med jordmor på helsestasjon om det og det er bare til å reise. Man skal bare passe på at alt kjøtt man spiser er godt stekt, frukt og andre ting er godt vasket før man spiser det, drikke mye vann. Så med andre ord skal du bare leve akkurat om du hadde gjort hjemme.

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) begynte å bli litt bekymret for om jeg kansje måtte avbestille hele sydenturen jeg... Men betryggende å høre.. Vi har leilighet der nede, å veldig kjent med området.. Så vet litt hvor det er bra mat, og dårlig mat, så får bare være forsiktig:-)

 

Har vi "jegerklar"? Så koselig:-) Gleder meg sikkelig, å håper veldig at alt går bra :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg havner visst i oktobergruppa jeg også:) Jeg skal til Asia i uke 6 i svangerskapet. Jordmora anbefalte ikke at jeg vaksinerte meg, men at jeg trygt kunne reise. (har snakket med jordmora i forbindelse med noe annet) Det jeg lurer på, er med tanke på sommerferien. Kunne kanskje tenkt meg å vært med noen på sydenferie i slutten av august. Men da er jeg vel ca. 32 uker på vei.. er det for sent da synes dere? Noen som har erfaring. Vet jo ikke hvilken form jeg er i heller da på dette tidspunktet, så tror jeg skal satse på en litt tidligere ferie evt. Hvor sent er det greit å fly mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ligger info på flyselskapene sine sider hvor lenge du kan fly. Selv skal jeg til Australia i uke 9... Det er jo en vanvittig lang flytur, så jeg kjenner at jeg er litt nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er også noe jeg har tenkt litt på! Vi skal reise til Egypt om 14 dager, da er jeg i uke 8! Bestilte turen før vi fant ut at jeg var gravid, og har slett ikke lyst til å avbestille nå...trenger virkelig et avbrekk fra vinter, snø og kulde!!

Jeg har fått legetime før vi skal dra, så får sjekket at alt er ok...så er det vel bare å ta forhåndsregler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...