Gå til innhold

Svigers er værst?


Sssilje

Anbefalte innlegg

Heihei alle kommende mammaer :) Lurer på om det er noen som har satt "grense" på når besteforeldre får komme på besøk? Bor i oslo nå, mens svigers/mamma og pappa bor i trondheim. Hver gang dette med fødsel blir et tema sier de at de kommer til å stå på trappa med en gang, men er ikke så sikker på om jeg synes dette er så ok.. Ser for meg at jeg vil bli litt kjent med barnet mitt før venner og familie begynner å ry inn døra! Noen som har noen mening om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også foreldre/svigers som bor langt unna. Vi har vært tydelige på det med de 2 eldste at vi ikke ønsker besøk de første 3-4 ukene etter fødselen. Dette er fordi de blir boende her med oss. Det blir det samme nå med 3 barnet - ikke overnattingsgjester den 1 mnd. Man trenger tid til å bli kjent med barnet og den nye familiesituasjonen. Så det er bare å si at dette er et ønske fra deg/dere. Det vil de nok respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreldre som bor langt unna og jeg har gitt beskjed om at de ikke skal komme før en stund etter at vi har kommet hjem. Det er ikke lett å si noe til min mor for hun gjør som hun vil uansett... Men nå venter vi tvillinger og dette er mannens første barn (jeg har 2 fra før) og da vil jeg at vi gjerne skal få ha den første tiden for oss selv og bli kjent med de 2 små. Og ikke minst prøve å finne ut av dette med ammingen.

Jeg er litt redd for at hun vil stå på døren før hun er invitert og da blir det allerede skrantende forholdet enda værre. Jaja, den tid den sorg..

Når det gjelder venner og de andre som bor i nærheten, så har vi ikke satt noen grense. Jeg regner med at alle gir beskjed før de kommer og da går det ann å si at det ikke passer om det skulle bli et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt andre erfaringer med å ha besøk like etter fødselen - det er rett og slett deilig at noen kommer og lager mat og vasker klær og hjelper til i dagene etter fødselen. Så jeg "bestiller" at de skal komme med en gang fødselen er overstått. Denne gangen vil sikker svigermor komme og være hos oss i dagene før fødselen også. Men det er jo avhengig av at man har god plass i huset slik at man ikke blir gående oppå hverandre hele dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe om noen grense til noen enda, men det må jeg nok gjøre tror jeg. Bor noen timer unna svigers og egen familie. Svigermor er slitsom, av den høylydte og krevende sorten. Orker ikke tanken på å ha henne bæljende rundt her første uka..Selv om jeg går greit overens med henne i små doser, er det mye problemer og krangling mellom henne og sambo. Så merker at jeg ikke vil ha henne på besøk de første par ukene i alle fall.

 

Mamma ville jeg derimot gjerne hatt her fra dag 1. av, da kunne det bare vært greit med litt ekstra hjelp og støtte til ny baby, da sambo har eksamensperiode akkurat i mai;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har ikkje bestemt meg ennå... har lite lust me besøk på sjukehuse (hvis eg blir værande på sjukehuse), når me e kommen hjem kan de vel egentligt komma dei så vill, på våre vilkår da såklart.. Viss eg ikkje føle meg i form itte fødselen vill eg holda folk litt vekke.. :) Her komme ingen te å bli overnattingsgjester så det e jo greit :)

 

Den tid den sorg tenke eg ;p hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med mange her. Verst å ha svigermor på besøk etter fødsel. Kom hjem etter to dager med begge de eldste, og svigermor var alltid der først. Så slitsomt og absolutt ikke til hjelp. Nå bor vi heldigvis på samme plass alle, så hun kan ikke invadere noe!! Skal prøve å sette grenser med besøk osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...