Lykkelige pija Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Skal til jordmoren nå. må d være morgenurin som ho stixe?
ღMadame_mim ღ Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Det skal helst det,, men nå man er gravid så er man jo på do flere ganger iløpet av natta å så tror ikke det er så farlig dersom du tar prøven midt på dagen heller, bare du ikke har vært på do på en stund. Meningen er jo at den skal være mest mulig konsentrert!
mamma og my Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Viktig å si ifra dersom det ikke er morgenurin, for det skal mindre til å få positivt på glukose når en tar prøven seinere på dagen.
DK+2 Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Jordmora mi sa at det var ikke så farlig med morgenurin hvis man ikke skulle sjekkes for urinveisinfeksjon (jeg er fæl å glemme å ta prøven om morgenen når jeg skal til jm, har for det meste timer senere på dagen), da måtte/burde det være morgenurin.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Jo lengre urinen har stått i blæra jo bedre. Men max to timer i romtemp, så ikke alltid så praktisk med morgenurin når man har time på slutten av dagen.
Helverine Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Urinen skal helst ha vært i blære i minst 4 timer. Det kan kanskje være en utfordring for mange når de er gravide.....Jeg prøver å få til dette sånn noenlune ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå