Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Gutten min har stort sett bare fått leverpostei og makrell i tomat på brødskiva. Men hva annet kan jeg servere? Har tenkt smøreost, men i kavli sin så er det smeltesalt, eller hva det nå stod... Nå vet jeg ikke hva det er, men det hørtes jo ikke helt bra ut..! Og i prim er det så mye sukker. Så er det noen med gode forslag? Han er ganske "alt-etende"..
ScaryMama Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Hjemmelagd hummus, det er favoritten til mine barn!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Kavli sine smøreoster er sunne og fine. Husk at barn trenger "ekte" fett, også noe mettet. Smeltesalt er ikke farlig:) Min gutt er glad i skinke med most avocado under. Både sundt og godt. Gulost er en god kalsiumkilde, alle kylling/kalkun pålegg gir godt med proteiner. Hjemmelaget syltetøy, eller syltetøy uten tilsatt sukker er heller ikke så værst:) Bare å prøve seg frem. Husk at barn skal ha i seg alle næringsgruppene, også litt sukker og fett, så vi må ikke bli helt maniske heller:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Hva er det, og hvordan lager du det?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Takk for gode forslag:) Er ikke redd for fett, men er skeptisk til rare tilsetningsstoffer, og for mye salt og sukker... Jeg tror jeg har låst meg fast på at pålegget må kunne smøres på, men kan jo sikkert bruke skinke og osteskiver nå ja.... He he. Da skal han få prøve litt nytt pålegg framover:)
ScaryMama Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 For det første, ja barn trenger fett, men INGEN trenger sukker!!! Skinke er heller ikke spesielt sunt, det er forferdelig prosessert og salt og inneholder for lite fett. Avokado er bra. Hummus: En boks med kikerter, hell av mesteparten av vannet men behold noe av det 2 fedd hvitløk Et par spiseskjeer tahini (sesamsmør) Et par spiseskjeer sitronsaft Kjør alt sammen i en food processor til det blir en fin konsistens (noen foretrekker litt klumper, noen liker den helt smooth).
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Banan på skiven er en hit hjemme hos oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå