Gå til innhold

Meitai - hvilken type bør man velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en bæresele fra barnet er nyfødt.

Synes Meitai ser veldig fine ut, men ser det finnes flere forskjellige (Concerti, Babyhawk, Freehand osv.) og jeg blir ikke helt klok på hvilken type som er best.

Noen med erfaring som kan gi meg gode tips eller anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir litt hipp som happ. Er ikkes store forskjellene, rent teknisk, så kjøp bare den du synes er finest :-) Selv har jeg vært strålende fornøyd med min Babyhawk. Brukte den fra fødsel, supermasse første halvannet året og bruker fortsatt endel når det er mye snø/henting i bhge/flyreiser etc. Nå er hun 2,5 år. Har anbefalt Babyhawk til venninnene mine også, og alle de har også vært fornøyd. Skal bruke min igjen når lillebror kommer til våren.

Du kan uansett glede deg MASSE. Meitai er helt genialt, og jeg aner ikke hvordan jeg skulle kommet meg gjennom babytida sist uten.

Skrevet

Takk for svar SusyQ :)

Har en hund som må ut på småturer, så da er det kjekt med bæresele de gangene jeg er alene hjemme :) Pluss at man kanskje får gjort mer i heimen osv hvis man har en baby som ikke vil ligge alene :)

Syns Concerti ser veldig fine ut, og Babyhawk...

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt en sånn billigst? Og tror dere den er billigere i USA?

Skrevet

Jepp meitai er helt genialt, når man skal gå tur med hunden, poppe ned i butikken (da tok jeg bare jakka til mannen min på utsida, så trengte jeg ikke kle på babyen ekstra en gang. Bare en lue så var vi klare), på reise, på kveldene når den lille er urolig, hjemme når man skal gjøre husarbeid, når barnet er sykt og ikke vil ligge alene ett sekund (hadde strøket med uten), når det får tenner, når det ikke får sove etc etc etc. Funket til og med de gangene vesla hadde puppenekt, dvs gråt og var logisk sett sulten, men nektet å spise. Oppi selen, koble på også var et som om hun glemte at hun egentlig var sinna, spiste kjempemasse og sovna. Til og med mammaen min, som var veeeldig skeptisk i starten, endte opp med å anbefale det til alle de unge kollegaene på jobben sin. "Når jeg tenker på alle nattetimene jeg og pappa og mormor gikk og bysset på deg, mens du gråt, og hadde vi bare hatt en sånn så kunne vi sluppet" (Jeg hadde kollik)

Jeg har bestilt mine Babyhawks (har unnet meg 2 stk, en streit en med mønster bare på den ene siden, så pappaen kan bruke den med den ensfargede siden ut og en skikkelig jentete en ;-) ) rett fra USA. Man får ikke toll siden de er laget av tøy, så det var defintivt billigst derfra. Tok vell ca 3 uker å få den i posten. Også er det jo kult å kunne velge farge og mønster helt selv :-)

Skrevet

Høres genial ut:) Men har du en link til der du bestilte fra? :) Jeg er ikke så god til å lete frem slikt selv;)

Skrevet

Jeg kjøpte en fra USA på Ebay for et par hundrelapper... Har ikke tatt den i bruk ennå, siden babyen ikke er ankommet, men hvor dårlig kan et tøystykke være? Har prøvd å knytte den (med instruksjonsvideo fra Youtube), og den virker aldeles glimrende!

Skrevet

www.dotedot.com

billige og bra

Skrevet

Det er nettopp det som er det geniale. Så lenge det er et firkantet tøystykke med to korte og to lange stropper, så funker egentlig det meste. Tittet på de fra Concerti nå, og de så helt fine ut de også, ikke noe som skille rseg vesentlig fra en babyhawk.

Nettsiden jeg kjøpte fra er enkelt og greit

www.babyhawk.com

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...