Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Datteren min er 9 mnd, og jeg syns hun ligger ganske langt bak andre barn på den alderen. Hun ruller fra rygg til mage, men ikke motsatt. Hun har ikke begynt å dra seg framover på gulvet på noe vis, eller krabbe. Hun sier ikke noen ord, og babler lite. Er litt redd for at noe kan være galt..? Eller er jeg for dårlig til å stimulere henne? Hun er stort sett blid og fornøyd da..
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Ta en tur på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Spiser hun bra? Vokser hun normalt? Hvordan var søsken? Har hun vært noe syk? Har det vært noen mistanker før? Det er store forskjeller på babyer og det beste stede å vurdere ditt barn er hos lege/helsestajonen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Hun spiser bra, vokser normalt og har ikke vært syk, eller andre mistanker... Hun har ingen søsken, så har ikke noe å sammenligne med. Men både jeg og pappaen var tidlige ute, og gikk ved 9-10 mnd alder. Hun sitter stødig, og står med støtte, men jeg syns det er så lite fremskritt. Alle andre med barn sier stadig vekk, at ja nå hender det vel nye ting hver dag med vesla, osv... Men her er det heller en ny ting annenhver mnd..!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Ikke at du skal legge så mye i hva jeg eller noen som ikke har sett babyen din sier - høres ikke dette så galt ut. Hun har jo utvilket seg masse- sitter og står. Datteren min begynte å krabbe når hun var 10 og gå da hun var 18. HUn er idag 4 år og høyst oppegående både motorisk og mentalt. Men som sagt - ta en tur på helsesatsjonen- du er jo bekymmret.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Gå på helsestasjonen om du er bekymra ja. Jeg har en jente på 14 mnd nå, som igrunn har gjort det meste etter "boka", men bestevenninen min sin datter er nå 11 mnder, og gjør ingenting av det min datter gjorde. dette gjorde hu bekymra, så hu reiste på helsestasjonen med a'. Det viste seg faktisk at datteren til venninna mi hadde noe greier i nakken, (usikker på om det var KISS-kid de snakket om, det husker jeg faktisk ikke). Og dette har da gjort til at hu ikke har fått utfolda seg skikkelig, til tross for at hu har verdens blideste baby Så nå har de vært hos kiropraktor noen ganger, og det er allerede god fremgang. Selv syns jeg det er rart at ingen helsesøster eller andre har tatt tak i dette før, hu er jo tross alt nesten 1 år, og kan ikke åle seg engang... så jeg skjønner godt at venninna mi var bekymra, akkurat som du er. så ring heller engang for mye enn engang for lite Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå