Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tisset og skulle til å gå i dusjen. Plutselig kom det en bitteliten dam fra meg som havnet på gulvet. Hva kan dette ha vært? Jeg har fortsatt 48 dager til termin. Jeg tenkte selv på en bit av slimproppen, men det var blankt\hvitt uten noe tegn til blod og sist fødsel startet med at hele proppen gikk etter en dotur (det var MYE så dette liknet ikke) Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utflod? Kan komme i ganske bra mengder..

Skrevet

hmmm...vanskelig å si om det er vann eller hva. Er det vannavang skulle det lekke litt til. Kom det ikke mer enn liten dam kan det ha vært utflod f eks. Lurt å ta på seg et bind og se om det kommer mer av noe du reagerer på som unormalt. Ta kontakt med klinikken du tilhører og be om en undersøkelse dersom du mistenker at vannet kan ha gått. Den gjør av og til det lenge før termin, men en bør da komme inn og få det undersøkt og blir holdt litt øye med resten av svangerskapet.

Skrevet

Takk for svar. Vannet tror jeg ikke det var. Det var for lite til å være det, men utflod kan det jo være. Har hatt mye hele svangerskapet som har vært litt vannaktig, men rart at det skal komme i slik mengde da.. Og det har pleid å renne nedover lårene, men i dag kom på veldig fort. Bare datt ned på gulvet på en måte.

Skrevet

Vi har som små "lommer" inni skjeden og det kan ha lagt seg der mens du satt på toalettet. Så når du har reist deg opp har det rent ut. Jeg kan kjenne selv når jeg reiser meg opp eller står at det kommer ut. Truseinnlegg er et must når man er gravid!!! Det er en av de litt mindre delikate tileggsplagene til svangerskapet! :-)

Skrevet

Hei.

Det kan være fostervann som er lekket. Det er ikke det samme som at vannet har gått, men at du lekker fostervann. Ta kontakt med føden og hør hva de mener. Det spørs jo hvor mye fostervann du har også. Lekker du slike dammer så kan det jo minke en del fostervann, men det danner seg som regel nytt. Hør med føden og vær på den sikre siden.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...