Trane med oktoberpip Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 etter to dager hjemme fra jobb og med en evigvarende kvalme og oppkast, har jeg endelig fått summet meg til å bestille legetime. noen som vet hva legen kan gjøre for meg? bortsett fra å sykemelde da...
talkum Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Det er vel ikke noen mirakelkur dessverre. Jeg fikk bekjed om å prøve Postafen (reisesyketbl). De er reseptfrie. Fikk også resept på noen andre medisiner mot kvalme som jeg ikke er i stand til å huske navnet på (det var i mitt forrige svangerskap). Prøv å drikk og spis jevnlig. Kvalmen blir værre når blodsukkeret faller. Lykke til og god bedring!
shewolf og 2 valper Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Min lege har tilleggsutdanning innen akupunktur, så vi forsøkte dette også. Men ikke før ca uke 15-16 tror jeg vi begynte. Ellers prøve det meste av kjerringråd, både ingefær, "seaband", akupunktur. Husk spis litt og ofte, og sov masse! Ønsker deg lykke til!
20.10.2010 *FØDEKLAR* Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 jeg var hos legen igår pga kvalmen, og jeg ble sykmeldt i hele 3 uker. Men jeg er så dårlig at jeg så vidt kommer meg opp av sengen, og alt jeg spiser kommer opp igjen :/ Har fått beskjed fra mamma å spise tørre kjeks og drikke vann når jeg ligger i sengen og har nettopp våknet. det hjalp for henne for ca 25 år siden Ellers er det mange kjerring råd man kan prøve. Jeg har prøvd sea band men følte de hjalp veldig veldig lite ;s
Trane med oktoberpip Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2010 mmm...jeg vil ha mirakelkur!! typisk, hadde det vært menn som gikk gjennom dette, hadde det sikkert vært funnet ut en kur for lengst! grrr... jeg prøver å spise lite og ofte, sove mye og slappe av. stress gjør det dobbelt så ille. ellers er grønne epler (uten skall) og lefse en slager takk for gode råd, jenter!!
<rose> Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 er ikke så lett det der...var veldig kvalm i mitt forrige svangerskap, kastet opp hver dag i flere måneder...syntes eplemost var godt, epler og tørre kjeks,. Men det kan jo være at noe annet funker for deg...?! ellers bør du spise ofte og ta pauser i hverdagen- FØR du kjenner at du blir sliten. lykke til, håper det snart går over,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå