Gå til innhold

Slet med amming med nr 1, hvordan blir det med nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde fryktelig problemer med ammingen med nr 1. Hadde veldig vondt i de første ukene, og hadde i tillegg ikke så mye melk. Smertene gikk over etter 6-7 uker, men følte jeg bare hadde akkurat nok melk til vesla, så og si hele ammeperioden.

Dere som hadde lite melk og slet med amming med førstemann, hvordan gikk det det da med nestemann? Hadde vært så deilig om det gikk bedre denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se litt på situasjonen du var i, hva var det som gjorde at ammingen gikk dårlig?

Kjøp inn godt med salver, skjold og ammete. Sørg for å få massevis av ro og hvile både før og etter fødselen (ikke få besøk før ammingen er godt i gang). Pass på at du har en partner eller familie som tar godt vare på evt. søsken og hjem, så du ikke stresser. Stress, sinne og engstelse gjør at man produserer adrenalin, som motvirker oxytocin (samme som i fødsel) og det er man avhengig av for å produsere melk. Drikk godt med vann også :) Og spis mat, sørg for at du får i deg energi :)

Skrevet

Det blir bare stress rundt fødsel. Flytter fra østlandet til Hardanger tre uker før termin, og enda har vi ikke fått oss husvære. Men skal passe på at jeg har alt jeg trenger av salver, te osv:) Hadde håpet at puppene vet hva de skal igjennom, slik at det ikke blir så vanskelig denne gangen:) Får bare krysse fingrene for at det går bedre denne gangen. Nå vet jeg jo at vondtene går over etterhvert:)

Skrevet

Jeg måtte slutte å prøve å få til amming med nr 1. Hadde fire mnd med gule stafylokokker, pumping og medisiner ungen ikke kunne få. For å i det hele tatt bli frisk, måtte jeg til slutt bare stoppe det hele. En tøff avgjørelse. Gutten klarte seg bra likevel da, med mme...

Nr 2 tenkte jeg før fødsel at jeg ikke skulle prøve å amme en gang... men det var helt naturlig å prøve.Hadde med meg pumpe på sykehuset, og ba om at jeg skulle få være alene når jeg skulle amme, og få ro og gjøre ting på min måte. Det gikk ganske bra. Måtte slutt å amme på høyre side etter et par mnd, siden jeg igjen fikk stafylokokker, og de ble ikke borte der. Men fullammet da på venstre side, og det gikk fint. :-) Så andre gangen kan det gå helt annerledes enn førset gang :-)

Gjest thricane
Skrevet

jeg slet meg amming førtse gang, mens andre gang gikk som en drøm (med unntak av litt tette melkeganger og brystbetennelse)

nå har jeg hatt mye melk begge gangene, så er ikke der problemet var, så vet ikke hvordan det blir for deg. men jeg kan i hvert fall svare for at jeg har hatt to veldig forskjellige opplevelser av å amme.

Skrevet

Takk skal dere ha for svar. Får bare håpe det blir bedre denne gangen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...