minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 hei:) jenta mi er nå tre år og hun har aldri villet ha smukken... har ikke vært et alternativ en gang men hun hang i puppen konstant i 1,5 år, altså jeg ble brukt som sutt i stedet:) koselig men slitsomt (tok ikke flaske heller så kom meg aldri noen vei).... derfor skal jeg prøve sutt denne gangen men når skal jeg begynne? amminga på plass først det vet jeg men... hvilken type sutt vil dere annbefale? er det så mye kos i denne som noen hevder??
En liten mamma Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Hos oss pleier vi å si at den som fant opp sutten skulle vunnet fredsprisen! Begge mine to har tatt den og elsket den fra første stund, og den har trøstet i mange situasjoner. Det anbefales jo å vente med å gi sutt til ammingen er godt i gang, og det er vel ganske individuelt når det er. Når babyen tar puppen fint, og melken kommer i strie strømmer... Jeg ga faktisk sutt allerede på barsel, mine to hadde enormt suttebehov og innimellom trengte de såre puppene å få en pause. Heldigvis ble de ikke sugeforvirret og det ødela heller ikke for melkeproduksjonen -i og med at de jo sugde så mye og ofte. Vi har brukt silikon-suttene fra mam, bare fordi at de er tigjengelige i alle butikker og at ungene mine har vært fornøyde med de. Storesøster er akkurat blitt tre år nå, og har sluttet med sutten sin. Ho har kjøpt to fine sutter som lillebror i magen skal få når han kommer ut -ho er veldig opptatt av at det er det beste ho kan gi til han (sikkert siden ho alltid har elsket sutten sin selv!)
Gjøkeredet③ Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Vi hadde stor suksess med Nuk sine sutter forrige gang. Det var den eneste han ville ta, så tipper at vi går for dem denne gangen også!
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Her var det kun NUK som gjaldt! Både silikon og latex.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 NUK her og Men også de fra navnesmokken som har lik smokk som NUK.. Har akkurat bestilt noen fra siden nå, så er alt klart til snuppa kommer
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Førstemann begynnte med smokk 6 dager gammel og gud å det hjalp på suttebehovet. Men det er ikke bare bare heller for hver gang hun mistet smokken var det hyl. Men alt i alt var smokken mer til hjelp enn ikke. Brukte Mam og Nuk. Spennende å se om dette barnet vil ha det.
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Vi prøvde flere men her var det også NUK som vant. Det var en av de få han klarte å holde på. Anbefales! Vi ga han med en gang vi kom utenfor sykehuset å skulle kjøre hjem, men gutten vår tok puppen riktig fra første forsøk og jeg hadde veldig (!) mye melk fra 2 timer etter fødselen. Druknet han
mamma og my Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Ja, godt fornøyd med nuk sine til nybegynnersmokkere:) En må hjelpe babyen litt til å forstå poenget med smokken, putte den inn, la babyen spytte den ut, tygge litt på den, putte den inn igjen, og sånn må en holde på ei stund. Dattera mi var vel tre mnd da hun tok smokken, og vi har hatt mye glede av at hun har tatt den.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Gutten vår tok hva som helst. Begynte med en avent som vi fikk i en gratispakke (rosa av alle ting, kanskje det er derfor han elsker rosa i dag hihi). Han fikk den etter et par timer med skriking da han var noen uker gammel. Ettersom jeg hadde for mye melk for han og han allerede gulpet en del, var ikke å bruke meg som smokk et alternativ for han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå