ifie Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 ...eller er det helt tett? (Jeg skjønner at noe luft må ut uansett:) ) Knotten (snart 6 mnd) har ikke bæsjet på noen dager nå, men vet at det er helt greit når han bare får pupp. Nå har han begynt å spise litt grøt også (han vil bare ha noen få skjeer), og da skal han vel helst ha avføring hver dag, så vidt jeg har skjønt? Han promper veldig mye nå, men vet ikke om det betyr at alt er greit? Jeg har gitt han litt sviskepuré. Hvor mye kan han få når han ellers spiser så lite fast føde?
melkekua™ Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Man kan prompe når man er forstoppet ja.... når man begynner med fast føde skal man helst ha avføring hver dag. Kanskje du bør tilsette litt malt i grøten? Plages han av å ikke få bæsjet?
ifie Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2010 Ja, han plages litt nå. Han er urolig og "gnukkete" og sover litt dårlig, men det har han alltid gjort når det har gått et par dager - selv om det står "i boka" at de godt kan gå i to uker uten avføring når de bare får morsmelk. Virker malt bedre enn sviske?
melkekua™ Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Du har rett, med mm kan de gå lenge uten avføring...men med en gang man begynner med fast føde (grøt) så skal de ha avføring hver dag. Fortsett å gi sviskemos. Malt kan du evt tilsette grøten for å få fortere fremgang. Om det ikke kommer noe bør du hjelpe bæsjen litt ut når han trykker...bruk litt olje og termometer. På apoteket får du kjøpt noe som heter Laktulose som kan hjelpe. I verste fall bør du vurdere microlax (skal helst unngås, men må man så må man).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå