Ladylilla Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har hatt en Hb på 9,1veldig, veldig lenge. men nå har den endelig steget til 10,4. Jeg er faktisk litt stolt av det. Men den er jo fortsatt lav. noen her som har hatt veldig lav og som har greid å få den opp på slutten til mer normalt???
Nikki 75 Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Jeg vet ikke hva Hb er for noe engang...
Trimdama Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Det er normalt at den stiger og synker i varierende grad i svangerskapet. Skjer slike endringer over tid, kan også kroppen normalisere lave nivå. Altså ha det veldig bra med et lavt nivå, selv om tallet skulle tilsi noe annet. Er du bekymret så ta det opp med legen din. Hos meg er verdiene på vei ned nå (uke 28+3), men sansynligheten er at det stiger igjen- eller at kroppen tilpasser seg Sliter du masse får du slå i bordet hos legen altså! Du kjenner jo deg selv best og kjenner rekkevidden av endringene!
Ladylilla Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2010 jeg jobber ikke er 100%sykemelddt, og jordmor er kjempe flink til å jobbe med dette. jeg tar B-stress, sink og Jern. Men har 2barn fra før og kjenner at jeg begynner å bli lei av å være trøtt og sliten. merker også at jeg blir lettere syk. men nå har det snudd da, så xfingerne for at det tar seg bra opp før lille bebi kommer
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Hb på 8,6 her.. Ikke gått opp på 3 uker selv om jeg har tatt jern. Så jordmor ville jeg skulle ta kontakt med legen for å ta utvidet blodprøve, hun likte det ikke! Så får vel somle meg til å ringe legen da
Ladylilla Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2010 oi,oi enda lavere....uff slitsomt. orker du jobbe?? har du barn?
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 er 100% sykemeldt pga bekkenløsning og totalt utslitt siden uke 20.. Har en gutt på 2,5år.. Er slapp kan man si ja! Går greit når jeg tar det med ro, men er mye svimmel ja...
Ladylilla Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2010 ja, jeg kjenner meg igjen der. lykke til med å få opp Hb, hvor langt er du på vei nå?
Ladylilla Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2010 31+3 vi får håpe det tar seg bra opp på oss begge.
Gjest Mangebarnsmamma *høygravid* Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har hatt lav hB, men kjennes som den er på vei opp nå (litt tilbakefall med svimmelhet og utrolig trøtthet i dag, men...). Måtte bytte jerntabletter før den begynte å ta seg opp. Det er veldig vanlig å måtte prøve ulike merker / typer, da det er store individuelle variasjoner på opptaket den enkelte har av de ulike typene (hem-jern / ikke hem-jern). Også viktig med C-vitaminrik mat / drikke ved inntak av jern, samt unngå kaffe, svart te, melkeprodukter i forbindelse med inntaket:) Lykke til; svært ubehagelig med lav hB!
konrad sin mamma Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 tok hemjern i litt over en mnd (2-3 stk pr. dag) å spiste mye leverpostei så steg den fra 10 til ca 11,5
lillenr3 Skrevet 23. februar 2010 #14 Skrevet 23. februar 2010 jeg sliter med motsatt problem... har hb på 16,3... Har vært på ekstra ul for å se om barnet får nok næring. Og det gjør den heldigvis:) Var like høy med de to andre....
leo77 Skrevet 24. februar 2010 #15 Skrevet 24. februar 2010 Eg har gått frå 11 til 13,9 på ei veke, men legen min meinte det ikkje var noko problem. Bør eg få ein annan vurdering, er i 38, slimproppen gikk fredag. Framleis få tegn til at fødsel er forestående
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå