Tyren78-09+12 Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Jeg lurer på hva dere gjør når babyen blir for stor for bagen, og har lyst å se litt, uten at h*n kan sitte selv enda. Er det mulig å justere opp ryggen litt slik at han får "nestensitte", som i en vippestol feks? Eller er det kun mulig å gjøre den om til trille? Vi kjøpte vogna brukt, så har ikke noe bruksanvisning på den.
ifie Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Når han er for stor for bagen, må man bare ta den ut og bruke bare sportsdelen. Den har jo en regulerbar rygg. Det er en plate under madrassen i bagen som man kan sette opp som en liten rygg. Jeg har ikke prøvd den enda for det er alt for kaldt for småen å sitte nå (... ...), så jeg vet ikke hvor bratt den blir. Fikk jeg fikk svart på det du lurte på nå?
Tyren78-09+12 Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2010 Okay, ja var det jeg lurte på..om den hadde regulerbar rygg Den plata i bagen..mener du at den skal brukes uten bagen? Eller mener du hvis han vil "sitte" mere mens vi bruker bagen? Foreløpig går han i bagen..men det er på grensen når vi har stor tjukk dunpose i den i tillegg.. har en kraftig plugg i tillegg, så plassen begynner å bli trang
snillemamma1 Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Poenget med kombivognen er at du etterhvert skal ta ut bagen og bare bruke vognen uten bag. Slik varer vognen leeenge. Når du har tatt ut bagen kan du løfte opp øverste del av bunnen til en regulervar rygg. Helt opp eller bare helvveis. (Det er litt knotete, men prøv deg frem så finner du ut av det. Du må holde inne en "dings" bak/under ryggen for å få løftet/senket.) Blir det hardt å sitte sånn er det jo veldig deilig å ha et lammeskinn eller et godt teppe oppi. Du får også seler som du fester i vognen slik at barnet ikke "hopper" ut. :-)
ifie Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Plata i bagen skal ikke tas ut, nei, den er der så de kan sitte oppi bagen. Storebror gikk over til sportsdelen da han var nesten 6 mnd fordi han var så stor. Det ble for trangt med tjukk baby i vinterpose
Tyren78-09+12 Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2010 Okay, ja da får jeg prøve meg frem min er også 6 mnd og "tjukk" for alderen, så på tide å fjerne bagen. Men så er den jo så lun og god da, så har brukt den så lenge det går! Håper det blir mere vårtemperatur ute snart!
ifie Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Sportsdelen er lunere en man skulle tro! Om man i tillegg bruker "lokket" (det trekket som skal være over den delen som ikke har kalesje) så blir det så varmt og godt atte
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 sist brukte jeg aldri baggen i vogna. hadde jo barna i en stor lammeskinnspose når de var 6mnd da ble baggen alt for liten. gikk kjempe fint. simo vognen er så lun å god at det er ingen problem å droppe baggen.
blomstre Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Hei Bærebagen har intergret ryggstøtte for sittestilling (og fester til vognsele) slik noen lenger opp beskriver. Til bærebagen skal det også følge med en liten kalesje som kan kneppes på, har du den? Når du skal gå over til å bruke vogndelen kan du nemlig kneppe denne på i fotenden slik at det blir lukket! Man lar da frontbøylen bli værende nede. Når barnet kan sitte selv og er klar for sportsvogn knepper man av fotenden og tar opp frontbøylen (og fester ev skrittstropp). Ellers så kan du jo maile simo og be om en bruksanvisning, vil ikke tro de er kjipene på de :-) [email protected]
Tyren78-09+12 Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2010 Så flott at dere gir meg disse tipsene! Blir jo mange muligheter her jo! supert! gler meg til å utforske vognen, hehe
Anettemor82 Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Jeg må gå og se på min vogn. Her var det mye jeg ikke visste om den. blant annet at en kan ta opp platen i bagen og at en kan ta taket på bagen og feste på sportsdelen. Alt man lærer her inne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå