3småtroll♥ Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 I fjor var det masse snø der vi bor og en dag da lilleknott lå ute i vognen å sov kom det et eldre ektepar å ringte på. De bodde på andre siden av veien i en blokk og hadde sett at vi satt vognen uten under taket.De var redd at snøen på taket skulle rase over vognen og var veldig bekymret over at vi ikke passet på.... Da de var innom lå lilleknott trygt og godt inne;) Hyggelig at folk bryr seg, men må jo si at folk er rare også..... Her hadde da dette ekteparet sikkert stått og diskutert hjemme mens de kikket ut vinduet ned på huset vårt. Så bestemt seg for å si fra, tatt turen ut i kulden, satt seg i bilen og kjørt over til oss.... Mye rart:=)
1mor3barn&1000ideer Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Så bra at folk bryr seg! Tenk om det hadde rast...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Du skriver :en dag da lilleknott lå ute i vognen å sov kom det et eldre ektepar å ringte på. Da de var innom lå lilleknott trygt og godt inne. Var han ute eller inne.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Er det så rart at de reagerte?Ville jeg også gjort!
3småtroll♥ Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2010 .... glemte å skrive det ja! For det første så hadde det ikke kommet på vognen om det hadde rast- vognen stod under taket, men så kanskje slik ut når de så ned på huset vårt (de bodde i en leilighet høyt oppe i en blokk) For det andre så passet vi jo på han både med babycall i vognen og at vi så til han med jevne mellomrom. Pluss at han lå ikke i vognen en gang;) Det er derfor jeg mener at noen ganger får man passe sine egen saker?!?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Tenk om det hadde rast! Jeg ville blitt sjeleglad om noen sa fra!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Hjelper lite med babycall hvis det raser snø fra taket. Du overvurderer den elektroniske dingsen vel mye, synes jeg:) Flott at folk bryr seg!
Patetica fåkksi Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Det burde finnes flere slike naboer.
3småtroll♥ Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2010 Vi hadde brukt vognen tidligere (han sover alltid ute i vognen) Så det ble litt feil når jeg skrev ja;) Jo da- fint hvis folk passer på dersom det er noe, men noen ganger kan man jo lure på om folk ikke har annet å gjøre enn å stå å se på naboene?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Tviler på at naboene dine står og ser på deg! Men å se ut av vinduet når man går forbi er vel ganske vanlig!?
3småtroll♥ Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2010 Ja jeg ser ut av vinduet jeg også Men til blokken på andre siden av veien (en hovedvei som går bak huset vårt) er det ganske langt. Det er en helt annen gate enn vår. Derfor jeg stusset litt. Hadde det vært en i gata som tilfeldigvis så bort til oss så hadde jeg jo skjønt det:=) Ikke meningen å lage en stor diskusjon her. Som sagt så syns jeg da det er fint at folk passer på/ sier fra dersom det virkelig er noe, men det er også forskjell.... Ble insirert av inlegget ang hun som så naboen ute med babyen i 20 minus. Er jo ikke alt man vet...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #13 Skrevet 22. februar 2010 Nei, men det er ikke alt som kommer frem i det man skriver heller, og ikke alle som vil forstå...! Og ikke gadd jeg utbrodere så veldig heller. Her gjelder det ikke bare en tur, men også at babyen har ligget ute i vogna, utenfor huset, i mange minus. Ja, jeg så det fordi vi bor rett overfor hverandre, hadde vært blind hvis jeg ikke hadde sett vogna... Man bryr seg som regel ikke for å være ekkel, men for å hjelpe! Skjønner ikke hva folk er så redde for? Åpenhet er noe vi nordmenn virkelig burde lære oss. Hvis man må vite alt for å være bekymret, så hadde vi ikke hatt behov for barnevernet i dette landet. Hadde jo aldri blitt meld om noe som helst dithen. Vær glad for at naboene vil ditt barns beste, og takk heller for omtanken:)
3småtroll♥ Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. februar 2010 Da jeg fikk besøk av disse naboene takket jeg pent for omtanken:) Var jo ikke noe slemt i det- absolutt ikke! Men jeg måtte jo le litt etterpå da:) Som du sier anonym 23:11 så kommer ikke alt frem i det man skriver her. Poenget mitt var jo at vognen absolutt ikke hadde fått snø på seg om det så skulle være at det raste fra taket.... I ditt tilfelle så har du jo da sett at babyen har vært ute i 20 minus. Klart du kan nevne det for naboen;) Men de fleste foeldre passer jo på barna sine i slike situasjoner selv om kaskje ikke alle vet at så små ikke burde ut når det er så kaldt....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #15 Skrevet 22. februar 2010 Tviler ikke på at hun passer godt på barnet sitt, men jeg er redd for at barnet kan utvikle kuldeastma ved å være ute i dette kalde været. Og kuldeastma må man da slite med resten av livet:( Ja, ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå