nicki82 Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Hei!! Sliter med å finne den "perfekte" barnevogna. Har fått for meg at det er kjekt med ei som er kombinert barnevogn og bilsete. Føler meg veldig blank på området...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har bestillt Emmaljunga Mondial duo i creme leather med classic understell og matchende stelleveske. Gleder meg utrolig mye til den kommer. En god, stabil og lekker vogn som har god plass i bagen og er veldig god å trille. Vet ikke noe om en kan ta bilsete på den, men mener at jeg har lest det en plass.
memather Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg vil også gjerne ha tips! Jeg har vurdert Brio Go, det er stort sett bare masse positiv tilbakemelding om den på både norske og internasjonale sider... Men jeg er fortsatt veldig usikker... Hvor bestilte du fra Katta? Og hva fikk deg til å bestemme deg for denne?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Da vil jeg få anbefale Emmaljunga City Cross til deg! Den er kjempelett (kun 11 kg), supergod å trille og med god plass under. Den har vunnet flere barnevogn-tester i det siste, og det jeg spesielt vil trekke frem er at sportsdelen kan vendes MOT deg- slik at du kan se babyen og prate med den/ putte smokk osv på tur=) At sportsdelen ikke er vendbar er et stort minus ved mange konkurrerende vogner, f.eks OTH/ TFK. Bugabooen kan vendes begge veier, men har utrolig dårlig fjæring og blir derfor ganske stiv å trille. Bagen på City Crossen er romslig og god, og kan enkelt klikkes av understellet. Fordi den er så utrolig lett er den praktisk å bære med seg inn på cafe osv, jeg feks bar bagen opp 4 etasjer uten heis hver dag;) Les mer her, http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/test-av-barnevogner.html
M*A*S*H* Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Jeg er veldig veldig glad i vår simovogn skal brukes på nr to også. Stor god stabil vogn som triller lett i snø og skogsstier. Savna veldig å sette bilsete som kunne settes rett på vogna så det ville jeg vurdert dersom ny vogn. Hvis du mest skal bruke vogna på kjøpesenter og på god vei, er de fine og lette å svinge de med tre hjul. Små hjul dritvanskelig i snøen:-) Anbefaler simo dersom du planer å gå mye tur ute og har lett adkomst inn med vogna da den er tung. Skal du ha den inn og ut av bilen ofte er det kanskje lurt med noe lettere vogn. Simoen er litt tung. Men den største vogna tror jeg. Min storvokste gutt på over to år kan fortsatt fint strekke ser ut og sove i vinterposen sin i vogna. Lyse farger på vogna blir lett flekkete. Mørke falmer. Tenk litt nøytralt mht farger tilfelle neste barnet ditt skal arve den. Lettere å selge eller bli av med en vogn som begge kjønn kan bruke. kjøp heller knæsj rosa vognteppe liksom:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 og forresten; fordi den har fire hjul er den stødig og god på all slags vær og føre, samtidig som den lave vekta gjør den godt egnet som kjøpesenter/ by-vogn og inn-og-ut-av-bilen vogn også=)
Fuego Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Jeg bestilte emmaljunga city cross idag faktisk :) Har fått den anbefalt av veldig mange. Gleder meg masse til å få den!
memather Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Hvor har dere bestilt fra? Hvor får man dem rimeligere?
Tingellling Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Hvis du vil ha trehjuling, kan jeg anbefale TFK joggster twist. Den er veldig stødig til å være trehjuling, kjempegod å trille og den har lang bag (tror den er 82 eller noe sånt) så man kan bruke med vinterpose lenge. Sportsvognen er fantastisk, vi har hatt litt forskjelllige vogner til våre, og de sover klart best i TFK-en. Den er også veldig lun - de er veldig godt beskyttet inni den vognen. Den er også lett å slå sammen og hive inn i bilen og sånt. Minus er litt klønete opplegg med glidelåser for å ta ryggen på sportsvogndelen opp og ned, og at det er vanskelig å komme til kurven under når ryggen er nede.
Fuego Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Bestilte fra Barnens hus i Østersund. Blir vel rundt 7000sek for den.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Hei igjjen. Bestilte vogna på Barnas hus i Arendal. Kosta 7900 + stelleveske. Tar ca 3 mnd før den kommer. Grunnen til at jeg valgte vogna er pga at den er perfekt for norske forhold. God å trille da jeg elsker å gå turer hver dag, god plass i bagen da jeg får julibarn, og med classic understell kan en handle en del uten at understellet subber i bakken.I tillegg er den mondialen i creme leather lekker å se på. Har flere venninner som har emmaljunga og er meget fornøyd. Har også lest andres erfaringer om mondialen og forskjellige understell. Dette fikk meg til å bestemme meg.
06.06.10 Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har kjøpt Emmaljunga Mondial duo black crok med stelle veske. Jeg bestilte den fra sverge. Nettadressen er http://www.kopbarnvagn.se. Hentet den i Kalstad. Har ei søster i sverge så passet fint å hente den der. Den kostet 6999,- tror jeg:)
Mamma's Magic Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 Jeg har også kjøpt Emmaljunga Mondial Duo i fargen creme leatherette. Jeg har aldri kjøpt barnevogn før, så vet ikke om den er bra eller ikke, men den ser i hvertfall veldig lekker ut:) Svigerfar påsto at den så "retro" ut, og det stemmer nok at den er heller klassisk enn moderne. Men virker solid og fin. Kjøpte den hos Kattis Babyshop i Strømstad, for tilsvarende 6500 norske kroner, med sportsvogndel, regntrekk, insektsnetting og stelleveske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå