Gå til innhold

Dere som driver med hester!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hestejente i barndommen og nå har jeg begynt å føle på lysten til å klatre opp på hesteryggen igjen! Jeg kjenner ingen som har hest og har ikke lyst til å begynne på ridekurs, men lurer på om noen vet om rideskolen lar en leie en hest for et par timer(fortrinnsvis med instruktør siden det er godt og vel 15 år siden sist jeg satt på en hest..)?

Hvor kan jeg henvende meg for å få begynt å ri litt, uten å gå på kurs med mange andre???

(vet at jeg kan ringe rideskolen og spørre, men ble så gira av tanken at jeg må ha mere info NÅ) =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også tenkt den tanken! :) Hvor bor du?

Skrevet

Sett inn annonse i lokalavisa og si du er interessert i å ri litt iblant. Utrolig mange folk som trenger litt hjelp med hestene sine.

Skrevet

Du kan jo henge opp en lapp på en rideskole ller lignende. skriv at du ønsker å ri en eller to ganger i uken, folk pleier å være glad for nogen dager fri av og til. Men da må du nok ta alt stellet den dagen du ønsker å ri, instruktør vet nok heste eier om. De fleste ri jo for trener:)

Lykker til og velkommen tilbake:)

Skrevet

Ja kanskje det.. Takk for tips!

Jeg bor i Moss.

Skrevet

Åjaa, jeg vil veldig gjerne stelle hesten, det er nesten like gøy som å ri!

Kjenner jeg virkelig savner å drive med hester. De er så gode :)))

Skrevet

Mest av alt ønsker jeg meg muligheten til noen timer i stallen i ny og ned. Stelle hesten, måke møkk, og ri meg en tur i fri natur.. Strak gallopp over slettene er priceless.. SAVNEEEEE! :P

Skrevet

Jeg begynte på nytt med hester i fjor høst, da min datter hadde et sterkt ønske om det, og tanta mi har stall og en hest vi kunne ha på fôr en dag i uken. Plutselig er jeg der 3-4 ganger i uken, for å hjelpe til med å måkke, skravle litt og bare kjenne på den gode stemninga i stallen! :)

Til helgen skal jeg ha første stallhelg alene i stallen, sammen med ei ungjente. Vi skal ta morgen, middag og kveldsforingene lørdag og søndag, pluss måkke til 11 hester! :) Utrolig bra trim, både å ri, strigle og måkke!

Skrevet

Jeg var i samme situasjon og hadde ikke ridd på ca 15 år da jeg og en venninne fikk hest sammen.

Av egne erfaringer anbefaler jeg ett ridekurs. Man trenger egentlig ikke instruktøren, men man bør være i litt trygge rammer til man får følelsen tilbake i ræva. Det jeg selv sliter med er balansen og til å få musklene til å virke slik jeg vil.Fordi jeg er ute av trening.

Nå er hesten satt bort på for siden jeg er gravid, og så fort mini er ute (og legen sier ok) så skal jeg på ridekurs.

Det er skummelt å ut å fly i skogen når man er blitt voksen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...