Gå til innhold

Fødselshistorie :) LANG :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg ville skrive min fødselshistorie fordi jeg synes selv det var spennende å lese andre sin mens jeg ventet :)

På kvelden rundt kl 21 17. februar begynte jeg å få kynnere som gjorde litt vondt... Jeg hadde besøk av barnefaren da, som var på tur til å dra (vi bor ikke sammen, han bor 30 min kjøring unna). Vi fant ut at det sikkert bare var masrier og han dro!! Sprøtt nok, hehe...

Riene fortsatte, men var ikke noe særlig vonde, så jeg fant ut at jeg skulle legge meg ca klokken 23. Jeg har lang vei til sykehuset (over 1 time) så begynte å tenke litt og stresse litt i hodet på hvordan dette skulle utvikle seg, så jeg klarte ikke sove. Sto opp igjen og fant fram rietelleren på nettet, fant ut at riene ikke var regelmessige, men de kom med 3-5 min mellomrom og varte 40-50 sekunder, så klokken 01 ringte jeg fødeavdelingen. Sa at jeg trodde egentlig ikke fødselen var i gang, men at jeg var usikker. Hun mente jeg skulle komme, siden jeg hadde så lang vei og i tillegg var andregangs.

Så da ringte jeg barnefaren og han heiv seg i bilen, begynte å bli stresset da han :) jeg kjørte i møte med han i min bil, hadde ikke så vonde rier fortsatt. Vi stoppet på veien og kjøpte litt brus og mat, og jeg var på do på bensinstasjonen og der gikk slimproppen, haha... Jeg begynte å synes riene var litt vondere nå og barnefar litt mer stresset og kjørte litt for fort :D

Når vi kom fram til sykehuset kjørte vi først til feil inngang, den var stengt midt på natten, men jeg hoppet ut av bilen og der gikk vannet! Jeg ble helt opphengt i at jeg hadde tatt på meg ren bukse og nå hadde jeg ikke en dongeribukse til å ha på meg etter fødselen, det var også det første jeg sa når jeg kom inn på fødeavdelingen :D hehe... Men nå begynte riene virkelig å bli vonde, og de kom tett! Det var noe helt annet enn forrige gang, og jeg klarte nesten ikke prate, men hele tiden sa jeg bare: Dette er helt sprøtt!

Ble lagt inn kl 03.05, etter riene var registrert undersøkte jordmor meg og jeg hadde 4 cm ca kl 03.20. Etter dette hadde jeg omtrent ikke pause i riene, de kom som kastet på meg, og jeg trodde nesten ikke jeg skulle overleve. Tok skikkelige magadrag av lystgassen hele tiden ;) etter 40 minutter ca følte jeg at jeg måtte presse, men trodde det måtte være en feil. Jordmor sa jeg bare skulle gjøre som kroppen sa, så jeg presset og jammen var det ikke riktig.

Klokken 04.22 kom jenta, masse mørkt hår og selvfølgelig helt perfekt :D

Hun var 3300 og 48 cm, kom 2 uker før termin..

Nå koser vi oss hjemme og jeg er helt forelsket i nydelige jenta mi :)

Lykke til dere andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER! Og takk for at du delte historien din, festlig med slimpropp på bensinstasjonen, hehe!

Gjest Mangebarnsmamma *høygravid*
Skrevet

Gratulerer:)

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Skrevet

Så kjapt! Det høres jo ut som den perfekte fødsel:) Gratulere så mye og lykke til videre

Skrevet

Gratulerer så mye :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...