Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Da min mann og jeg har hatt og har store forholdsproblemer pga at han er veldig egoistisk og jeg har en tendens til å være mer selvutslettende (men vi jobber med saken i terapi) har jeg kommet til det punktet hvor jeg ikke lenger føler noe sterke følelser for min mann. Vi fungerer som familie og jeg ønsker sterkt at jeg kunne få noen ekte følelser for han igjen, utover det at han er pappan til våre barn, men det kommer bare ikke. Da jeg er hjemmeværende og med få venner (ingen nære her hvor vi bor) så blir det jo ikke til at jeg treffer noen andre heller. Men jeg leeeeeengter etter å føle noe igjen, føle lysten på et annet menneske, føle at noe elsker meg igjen, føle gnisten som man føler når man virkelig er forelsket. Jeg virkelig lengter etter dette, og har det derfor ikke godt i det forholdet jeg er nå, men har et ørlite håp om at det kan rette seg og at vi finner tilbake til hverandre. Men jeg dagdrømmer (og nattdrømmer) hele tiden om diverse mannfolk jeg har vært forelsket i, eks'er og slikt. Og andre også som jeg har møtt i diverse sammenhenger. Jeg fantaserer om sex og lidenskap og drømmer meg bort i denne verdenen, og føler til og med den sitringen inni meg som man føler når man virkelig er forelsket i noen. Føler at jeg på en måte er utro (selv om det ikke er fysisk) og at jeg ikke jobber hardt nok for vårt eget forhold. Men det er så deilig å drømme seg bort fra det virkelig liv og der har jeg det også godt. Drømmer om å finne tilbake til denne følelsen på ordentlig, men det er ikke så lett. Er det dårlig gjort av meg å hele tiden ha slike tanker om andre menn? Er det på en måte å være litt utro?
Mortilbarn Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Tja, man kan jo kalle det utroskap..? Du er jo ikke trofast mot mannen din følelsesmessig og mentalt selv om du ikke puler rundt på andre.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Hi Kan jo legge til at pga av de problemene vi har i forholdet, så har vi ikke hatt sex siden i fjor sommer, og vi bor kun sammen for tiden, ingen som helst kjærtegn, kyss eller noe. Kan ikke huske at vi engang tar noe særlig på hverandre...han kunne vært en hvilken som helst kompis. Så savnet kommer altså derfra! Noen dager går det greit, jeg kan se det for meg at vi finner tilbake til hverandre, mens andre dager kunne jeg ikke tenke meg tanken engang at han tar på meg - ville følt det som et overgrep på en måte.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Tror ikke det er unormalt å drømme om nærhet, sex, flørt og å bli sett og begjært og elsket av noen! Det er ikke utroskap før du gjør noe med det. Det er jo forresten det man sier om seksuelle fantasier også- uansett hva/hvem man drømmer om er det bare ens egen sak og ikke utroskap så lenge man ikke acts on it.. Grunnen til at du drømmer om eks'er og andre og glorisfiserer den tiden, er selvsagt at dette var forhold hvor du følte deg levende, forelsket og glad. Nå er du litt i hengemyra i forholdet til mannen din, og når forholdet er så preget av tunge følelser og slit dere i mellom, så sitter det selvsagt langt inne å fantasere om ham seksuelt og emosjonelt.. Det er en barriere du har fått til ham som hindrer dett, antar jeg.. Skjønner hva du mener. men jeg tror nok heller at du skal bruke disse fantasiene litt konstruktivt: hvorfor drømmer du om disse mennene? Hvordan er DE i fantasiene, og hvordan er du? ergo.. hva er det, nøyaktig, som mangler og som er gått tapt i deres forhold nå? Hva skal til for at det skal funke igjen...? håper dere greier å fikse ting igjen. For barnas skyld..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Og fantasier er ihvertfall normalt å ha når dere ikke har hatt sex på tre-kvart år! Mannen din har dte sikkert på samme måte.. Burde prøve å søke nærhet til hverandrre.. Kjenne om det er noe kjærlighet igjen der i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Hehe, fantasi er ikke i nærheten av utroskap! Hvis menn hadde hatt tv-skjerm i panna, ville vi sett at de fantaserte om alle mulige slags kvinner (også sine koner) omtrent hele tiden. Dette er da ikke utroskap!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Nei, kjære deg, du er ikke utro!!! Du er fortvilet og lei deg, og savner kjærlighet og lidenskap i livet ditt! Det er lov! Ikke uvanlig å drømme om ting som har funket før, når ting ikke gjør det for øyeblikket. Dere kan sikkert finne tilbake, ønsker deg veldig lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå