Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Hva gjør vi? Det dundrer i bassen, og lampene nærmest rister over senga vår. Har sagt fra flere ganger til han (en drittunge på 17-18 år), men han bryr seg visst ikke. Det gikk så langt at jeg faktisk skrev et brev til mora, hørte ingenting fra henne, bare sure miner når vi passerer hverandre. Men det ble bedre med musikken..en stund..nå er det tilbake til det samme gamle. De vet vi har en baby på 3 mnd, og musikken spilles nå mest på kveldstid. Dattera vår har våknet flere ganger og det blir skriking i lang tid før vi får roet henne ned. Jeg fatter ikke at det kan være så vanskelig å ta litt hensyn! Er vel en regel som sier at det skal være stille etter 23,men det er fra rundt 20 til 23 han har spillt i det siste. Er det virkelig ingenting vi kan gjøre med dette? Vi bor ikke i borettslag, men det er selveierleilighet
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Du skrev brev til mora hans? HAHAHA! Måtte le nå! Du er ikke helt god, du
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 mora bor jo der hun også, så ser ikke hva som var så artig med det?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Oki. Det kom ikke frem i innlegget ditt at mora også bodde der. Beklager at jeg lo Skjønner at det er irriterende, men verden stopper ikke og holder pusten selv om du har fått barn. Du får venne babyen til lyder (det er lurt åkke som) og du skal se det går bra.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 mulig jeg hørtes litt prippen ut her nå, men er skikkelig lei det, for det er ikke snakk om litt høy musikk her, det dundrer og rister i lampene, og det kunne aldri falt meg inn å spille så høy musikk på kveldstid og ihvertfall ikke hvis de hadde hatt småunger. Men mulig jeg tenker for mye på andre. For øvrig er samboer dj og snurrer plater titt og ofte her, så ungen er bra vant til musikk:) men når det dunker slik som det gjør så hadde hver og enmann våknet
KaMa Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Bank på og snakk med mor og evt sønn. Forklar situasjonen og hør med dem om det er mulig å få til en ok løsning. Det er liksom første bud og ikke vær sinna eller irritert. dersom det ikke virker, så går du til krig. Lån noen solide høytalere, få tak i musikk som er det rake motsatte av hva han hører på, sett musikk med høytalere i retning guttens rom og spill full guffe, på repeat lørdags og søndags morgen. Holder dere ikke ut støyen, så gå ut. Evt begynn dagen slik hver morgen frem til de også syns det hadde vært lurt med en løsning alle kan leve med.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Hybelnaboen spilte høy musikk i tide og utide. Tilslutt satte jeg på drittmusikk på steroen så høyt som det gikk an, og forlot åstedet. Var borte i timesvis, og gjentok dette noen ganger. Tilslutt tok hun hintet.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 takk for råd. Vi har prøvd å prate med denne gutten flere ganger på normal måte, da går det en dag eller to med lav musikk, så blir det bare høyere og høyere etterhvert. før jeg fikk den minste begynnte musikken kl 0700 om morningen, vi ble vekt av bassen, nå har han begynnt som lærling tror jeg for han drar hjemmefra veldig tidlig, så ingen musikk så tidlig ihvertfall. Før vi pratet med han, brukte vi å dunke i gulvet når det ble for høyt, svaret var å skru opp musikken ennda høyere. Brevet jeg skrev til mora var heller ikke noe surt brev, jeg sa han måtte bare spille så mye musikk han orket til normale tider, sa også til moren at vi hadd eprøvd flere ganger å prate med han, men det nyttet ikke. Moren ble sur på oss, og etter dette er vi ikke på hils:p
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Mora har kanskje ikke noen autoritet over sønnen sin heller. Dvs, han gjør som han vil. Vi hadde en nabo"gutt" på 24 som bodde hjemme, og som pleide å parkere bilen sin foran garasjen vår. Han var i nærheten og flyttet den når vi spurte, likevel ble det provoserende å ha det slik i flere år. En gang vi så mora hans kjeftet mannen min på henne, og viftet med pekefingeren.. Noe som resulterte i at sønnen ringte på hos oss og sa at det ikke var hennes ansvar. Men jeg hadde jo prøvd å snakke med ham flere ganger... uten å bli hørt.
KaMa Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Da er det vel bare å gi tilbake med samme mynt da. Dere har ikke noe betong dere kan bore hull i, i samme slengen også? Det er i hvert fall sykt irriterende.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Hehe Den var god KaMa, skal se hva vi finner. Ha en trivelig kveld:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå