Gå til innhold

5 min. trilletur i -20 grader- ser et til innlegg om dette men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Taxi ja. Synes også det var en god ide. Gjør jo ikke noe at det kun er 1 min kjørevei. Billigere, også slipper du å ha dårlig samvittighet ovenfor barna dine.Dra alle tre, og få noen fra barnehagen til å komme ut.

Også dra hjem å legg deg på sofen og nyt lille gullet. Vet alt om hvor viktig det er i den fasen du er nå. Gjør det!!!!

Også kan du jo ringe barnehagen og spørre om ikke noen av de kan svippe innom hjem med jenta deres etter barnehagen. Skulle jo ikke være så stort problem når dere bor så nært. Spør den som har tidligvakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kledd på ungene og gått! :) Har ei venninne som la et termometer nedi ved hodet til ungen, og selv da det var mer enn -15 ute så var det aldri minusgrader ved hodet til ungen.. :)

Ta evnt et helseteppe over åpningen når dere går! :) Hadde du skulle gått en halvtime så hadde det vært anderledes, men 5 min, nei det hadde jeg glatt gjort ja! :)

Skrevet

Jeg blir litt overrasket over at det er så mange som absolutt ikke ville gått!

Jeg tenker at jeg ville mye heller ha tatt vogn, enn å kjøre taxi for den minste sin skyld. Det er mye bedre å bli pakket godt inn i poser og pledd og med et teppe eller to foran åpningen hjemme hvor det er godt å varmt, enn å sitte på armen til mamma ut til taxien, inn i taxien hvor mamma må hjelpe to stk inn i bilstoler og dørene nødvendigvis må være oppe - og kald luft kommer inn i taxien. Dessuten er det ikke lett å manøvrere en baby, en 3 åring og barnehagesekk inn i taxien - for så å kjøre maks 2 minutter og gjenta samme prosedyre. = mye kald luft i lungene.

I fjor vinter var temperaturmåler fast inventar i vogna til frøkna, og selv ved -25 var det aldri kuldegrader inne hos henne. Jeg målte ved hodeenden, inni posen - hvor hun hadde hodet sitt - og hadde helseteppe foran åpningen - og stort sett lå temperaturen på rundt 0.

Jeg sier ikke at man ikke skal tenke seg om, og kulde er absolutt ikke til å spøke med. Men, det er stor forskjell på å gå i 5-10 minutter fordi man "må" -og å tusle en time eller to...

Jeg synes synd på de barna som aldri får komme seg ut en liten tur en gang hvis det er -15 over lang tid. Det er kanskje litt kaldt, men det er jammen ikke sunt å være inne i uke etter uke heller...

Skrevet

Du har nok bestemt deg til nå, men jeg vil likevel legge til at vi var ute i 15 minus da lillebror var 3 mnd.

Jeg ringte helsestasjonen og spurte, og hun mente vi kunne gå en tur (15-20 min hver vei), men dekke godt over ungen så det ikke kom kaldt gufs inn - evnt henge et tynt teppe over åpningen.

Jeg ville nok vært like usikker som deg i denne situasjonen (20 er kaldere enn 15!), men hadde nok tatt den turen.

Går det an å trille med ståbrett på snøen? Hvis dere har en kjelke til største, går kanskje enda raskere?

Skrevet

Hei:)

Jeg hadde bestemt meg, for å gå.

Men så ringte søsteren min og sa at hun kunne hjelpe allikevel, det møtet hun skulle i ble avlyst. Så da passet hun minste og jeg trillet største i bhg.

Men i morgen går jeg om jeg må ;)

Fant også ut at det blir nok mye kaldere for minste å ta taxi enn å ligge i vogna!

Skrevet

Troya: Ja jeg synes nok du er vel hysterisk! Kanskje ikke rart hun er mye forkjøla når hun ikke får frisk luft;) Barnet mitt ligger ute i vogna si hvis det -13 og vindstille, godt nedpakket i vogna si med helseteppe foran åpningen ( Ikke tettpakket rundt åpningen hvis noen hysteriske reagerer på dette, og nei: Jeg bruker ikke teppe foran åpningen til vanlig, bare når det er kaldere enn- 10) Har temperaturmåler på babycallen, og det blir aldri kaldere enn 0 nede i vogna. Barnet mitt er 7 mnd og har ikke vært sjuk en dag! Man skal høre på eksperter, men man har lov til å bruke hodet og sunn fornuft også. Hva gjør folk som bor på steder hvor det aldri er mildere enn -10 tror dere? Holder barna inne til det blir våren??

Skrevet

God tur : ) Å ikke ha dårlig samvitghet, som mange andre skriver herdet er ikke farlig med vær, kaldt/varmt/våt eller tørt. Det er mangel eller for mye klær som er farlig. Eskimoer går ut med barna sine, mannen min er vokst opp med -40 å han lever han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...