Gå til innhold

5 min. trilletur i -20 grader- ser et til innlegg om dette men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akurat dette lurer jeg også på, meldt -20 her i morgen.

lille min er bare 10 uker, men hvis jeg skal få levert største på snart 3 i bhg må vi trille.

Ca 10 minutter en vei.

Men med god påkledning på begge og helseteppe helt foran åpningen må det vel gå greit? tar jo av teppet inne i bhg ;-)

Kan største stå på ståbrettet denne korte stunda?

Har vært hjemme en uke så trenger virkelig en dag i bhg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var vel på klikk.no det var en artikkel ang kulde, og at en ikke skulle ta med spedbarn ut når temperaturen var under -10 grader. Da hadde jeg heller ventet til det ble litt mildere.

Skrevet

Ja men gjelder det hvis de ligger innpakket i tildekket vogn også? noen som vet?

huff ser ikke for meg å sitte inne i en uke til.. er meldt godt over 10 minus resten av uka.. :/

Skrevet

Kan ikke faren levere eldste da? Litt for kaldt å dra ut minstemann din synes jeg da.

Skrevet

Søsteren min fikk beskjed fra legen at hun ikke måtte finne på å ha med ungen sin ut når det var kaldere enn -10 grader, ungen hennes var da 6-7 mnd gammel.

Han frarådet på det sterkeste å ha han med på trilletur, eller kjøretur i kulden.

Skrevet

Ok:(

Nei faren jobber på havet og kommer ikke hjem før om lenge..

Har ingen andre som kan levere heller.

Da kjenner jeg at dette kommer til å bli en skikkelig kjip uke, vi er ganske lei av å ha gått oppå hverandre i en uke uten å ha vært utfor døra.

Men takk for svar.

Skrevet

Tihi, nei, det gjelder bare hvis de ligger nakne ute på gårdsplassen ;) Sorry, men 20 minus, og så liten baby, nei, det hadde jeg aldri gjort. Min er snart året, og hun er ikke ute nå om dagen.

Skrevet

Skjønner deg godt, man kan bli sprø av å gå inne så lenge! Har dere ikke en bil dere kan bruke da?

Eller så får du invitere noen du kjenner med barn til å komme på besøk til dere så eldste kan få ut litt energi på andre enn deg:)

Skrevet

Du har vel kanskje noen gode naboer som kan se etter minstemann for deg mens du leverer eldste i bhg? Flere jeg kjenner som må gjøre det sånn i dette kaldværet.

Skrevet

Hvis den minste sover inne, og du tar med babycall ut kan vel du være ute og leke med den eldste (max 1 times utelek)?

Skrevet

Nå står jeg vel i fare for å bli litt uglesett her, men jeg hadde nok tatt den turen jeg. Selvfølgelig med en STOR dose fornuf.

Den største faren ved slik kulde er jo at de kan dra den kalde luften ned i lungene.

Jeg har også to tette små, og vet hvor intenst det kan være å ha dem hjemme begge to over flere dager. Mannen min reiser også mye i jobben.

Jeg hadde tatt bagen inn i huset slik at den var god og varm. Tatt på den minste mye ullkær og pakket nurket inn i dunposen og lukket godt omrking ansiktet. Nå er vognen vår veldig dyp, så ligger veldig skjermet der når trekket over også er på. Også et tett fleece teppe over.

Er vel mer bekymret for hun største jeg sånn sett. Har dere tvillingvogn, eller må hun gå?

Skrevet

Uff da, nå ser jeg at jeg leste feil. 6 uker ja, og ikke 6 mnd. Hmmmmm, er jo veldig liten da. Hadde nok ikke gjort det nei.

Også ser jeg at du skrev søskenbrett. Ikke i 20 minus nei!!!!

Naboer? Venner som kan komme innom før jobb? Familie som kan svinge innom? Jeg brukte leieboerne våre siste kuldeperiode da jeg var alene. Gikk ned med babycallen.

Skrevet

Kanskje en assistent i barnehagen som vil tjene litt ekstra og som kan hente og bringe noen dager?Eller hva med å bestille taxi med barnesete og avtale på forhånd at noen fra barnehagen kommer ut for å ta i mot?

Skrevet

Takk for svar (og forslag).

Ikke lenge siden vi flytta hit og har ikke truffet på noen av naboene enda, så føler det blir feil å be de passe minste (ikke ville jeg følt meg trygg på at fremmede gjorde det heller).

Jeg har ikke lappen. Ingen av vennene mine som er hjemme med barn, de er i bhg og jobb. Jeg får bare bite tennene sammen en uke til da.

Kan jo selvfølgelig bestille taxi, men det er liksom litt teit. 1 min å kjøre liksom. Max.

Forresten altfor for kaldt å leke ute med største, det skjønner selv jeg som kom med dette dumme spørsmålet ;))

Skrevet

Uff, ikke greit. Men er det ingen av vennene dine som jobber litt flekibelt, eller som starter på jobb først ved 9 tiden?

Eller ring til barnehagen, kanskje de kan hjelpe. I vår barnehage vet jeg det var to familier som kjørte sammen en liten uke pga sykdom i familien hos de ene.

Spør om hjelp. Folk liker å hjelpe. Hvor i landet bor dere?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skal man ikke være ute i 20 minus? Det var da vi... ute og lekte i -22 grader vi. Kosa oss verre

Jeg hadde nok også kledd på ungen godt i vogna, og pakka'n GODT inn, og trilla!

Gamlenaboen der vi bodde gikk frem og tilbake til bhg selv når det var sprengkaldt....

Skrevet

Hmmm jeg blir usikker nå altså..

Man er jo så liten når man er 10 uker. Men så har jeg jo lest her om hvor varmt det blir i vogna hvis man dekker til med teppe.. hehe.. det gjelder kanskje ikke i 20 minus.

Kan jo bare dekke største i ansiktet med et skjerf eller noe..

Hadde virkelig hatt godt av å få ut litt energi nå (og jeg trenger å få INN litt energi;)

Skrevet

Forstår godt at det må være kjipt med å sitte inne 1 uke til, men det er ikke uten grunn at de ikke anbefaler å ta med spedbarn ut når det er så kaldt..Det er 1 uke det er snakk om, ikke 1 år (selv om det kanskje føles slik). Hadde ikke risikert helsa til den lille fordi den eldste har litt vel mye energi.

Skrevet

Med en på 10 uker hadde jeg ikke tenkt tanken engang på å gå ut i 20 speik! Jeg går ikke ut når det går ned på 7-8 minus engang, jeg, og snuppa mi er 10 mnd... -dvs at vi har nesten ikke vært ute etter jul!!!! huffa meg. Er vel overhysterisk, jeg sikkert... men nå har hun vært mye forkjøla etter jul...

Skrevet

Om du kler på babyen godt og har vogna inne før du går....Også legger du et skikkelig tett ullpledd tett over vogna sånn at det ikke luftes noe...Da blir det ikke kuldegrader inni vogna på 5 minutter. Gå du

Skrevet

synes taxiforslaget mitt var ganske lurt jeg

og siden det er så kort vei blir det ikke så dyrt heller.

Du og den minste kan jo også være med.

Skrevet

må bare spørre alle dere som sier dere ikke ville gjort,har dere alltid alle barna hjemme fra barnehagen når det er kaldere enn -10?

og hva når dere er ferdig med permisjon? være hjemme fra jobben fordi dere ikke kan levere å hente i mindre enn -10?

klart man skal være forsiktig- men 10 min i oppvarmet vogn og teppe, og største med gode klær å noe forran pusten så går det nok fint, lykke til og gjør det, dere alle fortjener litt annet en dag ;)

Skrevet

Du kan jo ringe helsestasjonen å høre hva de sier. er mange forskjellige beskjeder å få. Som hun ene over her sier jeg hadde nok gjort det. Med dekk forand vognen å den korte tiden så ville jeg trodd det gikk greit. Men hør med den lokale helsestasjonen :)

Hvor bor du forresten? kanskje jeg kan hjelpe :)

Skrevet

Jeg får sove på det og se hva jeg gjør i morgen og hvor mange grader det faktisk blir:)

Tenker også at det ikke blir så mange minus i vogna på 5 minutter, vogna står inne i gangen i natt og er ikke kald. og inne i bhg får hun puste litt uten teppe foran åpningen, før vi løper hjem igjen hehe. HVIS vi velger å gå da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...