Gå til innhold

Uff.. Har jeg gjort noe jeg ikke skulle i dag??..


Jentu <3 har født <3

Anbefalte innlegg

Uff.. Våkna i dag tidlig, og veien vår ned til hovedveien var nedsnødd, og der stod jeg alene med to små som skulle i barnehagen i dag.. "Heldigvis at jeg ikke skal nå jobben i dag", tenkte jeg.. Mannen er bortreist på jobb til onsdag, og jeg visste at jeg skal på jobb i morgen... Snømåking er nok ikke ideelt for en som er gravid i uke 29, men jeg tok snøskuffa fatt og måka veien i eget tempo (tok en time...), og kjørte småtrolla i barnehagen.. Da kunne jeg parkere nede i enden på veien sånn at det ikke var lange biten å brøyte i morgen tidlig hvis det skulle falle like mye snø i natt som kommer....

 

Så tilbragte jeg noen timer på sofaen mens ungene var i barnehagen, og kjente at jeg var passe gåen... En liten time før barnehagen stengte, tenkte jeg å hente ungene igjen.. Men der hadde jammen brøytebilen vert forbi innkjørselen vår!! Og 1 m tettpakka brøytekant var i veien for at jeg skulle få ut bilen... Jeg tenkte: "Orker ikke en runde til", og ringte familie, venner, og en taxi i håp om å redde situasjonen... Men ingen kunne hjelpe meg innen en halv time, og da ville jeg ikke rekke barnehagen... Så da tenkte jeg: "Må man, så må man....." Jeg blei forbanna på hele snøfonna, spadde i vei, kjørte meg litt fast, spadde løs bilen, og henta gullene i barnehagen... 5 min etter stengetid, men dog....

 

Sitter her og verker både her og der, og lurer på om det kan være farlig å ta seg sånn ut når man er gravid??... Eller om det bare fører til smerter og ubehag for meg?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff så uheldig du var da!

 

Vet ikke fasitsvaret på spørsmålet ditt, tror nok det er veldig individuelt hva man tåler av sånne påkjenninger når man er gravid. Vet at man ikke bør løfte møbler og lignende pga trykket kan bli i største laget på livmorhalsen. Men utover det kan man jo som gravid i utgangspunktet gjøre alle mulige trenings- og aerobic-øvelser, så lenge man ikke får smerter eller ubehag av det.

 

Det høres jo ut som om du prøvde å ta det med ro, tror nok du kjenner best din egen kropp. Med to små fra før av, som du kanskje løfter i blant, vet du vel godt hva som er normalt for det og ikke når det gjelder kynnere og smerter.. Tror jeg ville ringt føden om jeg hadde for mange vondter jeg var i tvil om, jeg blir hele tiden påminnet om at det er bedre å ringe en gang for mye, dersom man er i tvil..:)

 

Håper alt er ok med deg og at du slipper noe mere snømåking!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...