Gå til innhold

Vanvittig halsbrann!!! Hva kan hjelpe?


Sjarmtroll i magen!!

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig plaga med halsbrann. Kan ikke spise nesten noen ting før det kommer. Har hatt det noen uker nå, men blir bare værre og værre. Nå er det nesten der konstant og det er så vondt! Er det noen som kan gi meg tips på hva som kan hjelpe, for dette går ut over nattesøvn også, for bare ligger å kjenner på det her.

HJELP!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På apoteket har de noe for det meste.

 

For gravide selger de gaviscon og link som tar halsbrann.

Selv bruker jeg gaviscon, den hjelper umiddelbart og holder lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt grei effekt av Gaviscon, men synes ikke de holder så lenge. Føler jeg må tygge på dem veldig ofte når det er på sitt verste. En annen ting med Gaviscon er et det er litt kvalmt med den skummende konsistensen i munnen. Men nå er jo sikkert jeg bare ekstremt var for sånt...

Et annet tips er masse Lovehearts, og melk om du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å bruke melk, men det hjalp kun for noen få timer.

Gaviscon kan man få i flytende form og, slippe å tygge tabelettene.

 

Legen var ikke fornøyd med meg da jeg fortalte at jeg brukte melk.

Halsbrann er noe vi nok skal ha i opptil fire måneder til... all den syren i matrøret er lite heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

æææ, jeg har også sykt halsbrann! Utrolig ubehagelig. Men er disse tingene man får kjøpt på apoteket ok også når man er gravid? I så fall skal jeg løpe og kjøpe... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Gaviscon er helt ok å ta når man er gravid. Det hjelper det assa, så verdt å prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir verre om ein et mat siste timane før ein legg seg. Blir og verre med mat av tomat, mat med mye krydder.

Har lest det skal hjelpe med youghurt, men syns ikkje det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingenting hjelper ordentlig på meg. Tar link og gaviscon. Drikker melk og biola. Og love-hearts. Noen ganger er det så vondt at jeg nesten ikke får puste. Det eneste som hjelper da er å kaste opp....

Sitter i senga med 4 puter i ryggen for å få sove....

2,5 mnd igjen. Får bare holde ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaviscon har hjulpet meg!! Ikke tyggetablettene, men mixturen!! Og denne går helt fint å bruke selv om man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

sliter med det samme selv. det er helt grusomt:( det eneste som hjelper på meg er å ta pepsiduo! har spurt legen min om dette er greit å ta når man er gravid, men det er ikke prøvd ut på gravide, men legen sa at det ikke var farlig en gang i blandt. jeg tar det kun når jeg ikke får sove. da er det skikkelig ille. er oppe om natta ca 5-6 gabger for å drikke melk og nyco. dette hjelper bare for en liten stund. har egentlig slått meg til ro med at jeg bare må leve med denne halsbrannen til hun lille er født;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjelper for meg er å unngå mat og brus de siste timene før senga, ikke ligge men sitte etter et måltid, tygge mandler, drikke vann og ikke minst sove på venstre siden min i senga.. Med en gang jeg legger meg på høyre side begynner det å svi i halsen.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste og billigste måten å bli kvitt halsbrann på er å drikke samarin! Fås kjøpt på alle dagligvare butikker. Inneholder ingen kunstige stoffer som kan skade babyen bare salter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit lenge med dette. Etter mange uker på melk, spising av rå potet, fruktsalt, lovehearts og Gaviscon osv., gikk jeg til legen. Han og jordmor fant ut at man trygt kan spise Nexium, men det er reseptbelagt. Jordmor hadde gode erfaringer fra sykehuset der hun også jobber, så jeg sa ja til den medisinen. Den er litt dyr, men vel verdt det. Jeg tar en pille hver morgen og ble kvitt plagene allerede samme dag! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese at det er andre også som må ligge på venstre side for å bedre halsbrannen. Jeg har mest halsbrann om kveld/natt, men som hos deg er det noe avhengig av hva og når jeg spiser om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bruker Novaluzid, og synes det hjelper masse! har flytende på nattbordet og tyggetabletter i veska! Smaker GODT i forhold til Gaviskon!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

D eneste som hjelpe for meg e øl...selvsagt alkoholfri. Gubben mene eg e mer gla i øl enn han nu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...