Gå til innhold

Hvordan få snuppa til å ta flaske???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er VELDIG ukomfortabel med å amme andre steder enn hjemme, og vil gjerne at snuppa skal ta flaske. Så jeg kan pumpe meg å gi på flaske når vi er borte. Og ikke minst kunne ha barnevakt til snuppa en kveld, slik at vi kan få litt kjæreste tid.

Men hun nekter TOTALT å ta flaske!!! Har prøvd både MM og MME, litt varmere og litt kaldere enn normaltemp. Men ingenting funker. Snuppa hyler og skriker og blir rett og slett DRITT forbannet!!!!

Noen meg gode tips til hvordan jeg kan får henne til å ta flasken??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan type flaske gir du med?

Her fungerte KUN Tommee Tippee-flaskene, de har tut som ligner litt på en pupp. Ellers er det jo mengdetrening som gjelder, da vi begynte og gi erstatning hver kveld fant hun etterhvert ut av flasken.

Skrevet

oki, har bare prøvd avent-flaskene, men har en mamflaske, så kanskje vi får prøve den.

Skrevet

Hemmeligheten tror jeg er å begynne tidlig, da er de sugevillige og sultne:) Og så gi fast. Tror en gang i uken feks er for lite. Plutselig blir det flaskenekt. Jeg har gitt en flaske med mm hver kveld fra 2 ukers alder. Har funket på begge gutta. Lillebror hadde en skikkelig flaskenekt periode nå når han var syk med RS, men kom tilbake når han ble fris igjen- gudskjelov. (Livredd for å bli "lenket til heimen.." he, he..)

Skrevet

Tips: Innkall mormor til en langhelg med flaskemating :) Hehe :)

Tassen min ville absolutt IKKE ha flaske. Men i juleferien dro vi hjem til mine foreldre og mamma begynte flasketilvenningen. Det var ingen vits for meg å gjøre det.

Så la noen andre enn du drive flasketilvenning! De små skjønner jo at dersom de nekter, så slenger jo bare mor fram puppen etterhvert likevel :) Hehe :)

Skrevet

ååå....sint på meg selv nå altså.

Begynte jo tidlig med å gi førstemann flaske, fordi jeg skulle i utdrikkningslag da han var 6 uker :)

Men etter jeg fikk snuppa så har jeg liksom ikke hatt mulighet til å dra ut, har vært mye syk og hatt flere infeksjoner. Å så har det jo vært jul hvor man bare har koset seg hjemme.

Var på kino i begynnelsen av januar, å da tok snuppa flaske greit i fra mormoren.

Men det er jo lenge siden. Har liksom ikke hatt noe behov for å dra ut. Men nå, etter å ha vært "lenket" hjemme pga kulde, så holder jeg på å få brakkesyke!! vil så gjerne ut å gjøre noe, uten å ha en unge på dreg etter puppen!!!

Får bare fortsette å øve med flaske, så tar hun vel den kanskje tilslutt. skal uansett begynne med litt grøt å slikt om noen uker når hun blir over 4mnd :) Så får vi krysse fingrene for at det ordner seg til 16.april, fordi da SKAL jeg på party!!

Skrevet

Tror det er et veldig viktig poeng dette med at noen andre enn deg gjør tilvenningen. Da lukter det ikke melk og varm kos fra deg.. He, he.. Lykke til:)

Skrevet

Vi sleit som bare det med å få lille til å ta flaske. Vi har nå et helt skap fullt av forskjellige flasker, etter omhyggelig testing. Men så fikk jeg tips av en dame i en babyutstyrsbutikk om å gi henne litt sukkervann i flasken! Da blir de litt ivrigere, og skjønner hvordan flasken skal brukes.

Måtte gå noen runder med meg selv, for tanken på å skulle gi den lille babyen min sukker var veldig feil *grøss*, men kom fram til at en liten teskje sukker ikke kunne skade. Fungerte som en drøm! Hun drakk alt sukkervannet, og når jeg prøvde å gi henne mm på flaske dagen etter så drakk hun som hun aldri hadde gjort annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...