anneelisabeth Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Hvor kaldt er det når det er uforsvalig å ta med 6 uker gamle jenta mi på trilletur ? Er det for kaldt når det er minus 11? Har skikkelig vinterpose i vognen.... Begynner å bli alvorlig lei denne vinteren!!
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Mener å har hørt at babyer under 3-4mnd ikke skal være ute i mer en 10minus. Til og fra en ferdig oppvarmet bil er greit, men ikke ut for å gå tur. Lungene er ikke 100% enda, å så kald luft kan gjøre mye skade.
Tingeling&guttaboyz Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Ja, det er visst luften ned i llungene som ikke må være for kald. For at de er varme nok, det må man jo sjekke. Men hvis poden ligger godt nede i en pose, er det no-way at den luften er kaldere enn -10. Jeg har ikke orket å sitte inne i kulda, fikk baby i november og fikk således med meg alle kuldedagene denne vinteren. Har trukket saueskinnsposen godt opp over ansiktet slik at han puster varm luft langt nede i bagen og vært ute i -13, sov sosm en stein, ingen host eller hark som tegn på lungeaffeksjon:) Men som sagt over- anbefalingen er ikke å gå ut under minus 10...
Gjest Kira06 Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Enig med deg, begynner å bli utrolig lei all denne kulden! Nå er datteren min litt eldre (5 mnd), men jeg går ut så lenge det ikke er kaldere enn -11/-12 og det er vindstille. Tar da et babyteppe over vognen, selv om jeg egentlig tror litt av vitsen med frisk luft blir borte da. Har også babycall med temperaturmåler, og følger med at det ikke er for mange minusgrader nede i vognen. I tillegg lar jeg ikke henne ligge ute så lenge som vanlig, men bærer vognen inn etterhvert og har døren åpen. Forhåpentligvis blir det mildere ute snart, og da er det litt enklere å være mamma:)
ett til! Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 jeg har en 7 ukers baby og må hente storebror i barnehagen, noe som tar ca halvtime.så lenge det ikke er under minus 15 har jeg henta han med lillebror godt nedpakka og dette har gått veldig fint.pakker mye rundt hodet og han har det lunt og varmt. jeg tenker som så at en halvtime er ikke lange stunda og det har gått veldig bra, men så må jeg gjøre det også da...
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har hørt at man ikke skal ta sånne små med seg ut mer enn man må så lenge det er under 5 minus jeg. På grunn av de små lungene. Jeg triller ikke tur med min sønn som er 6 uker, så lenge det er -10!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article533377.ece her har du "fasiten" =)
Gjest Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Babyer skal ikke ut når det er ti minusgrader eller kaldere enn dette. Er du usikker på om du skal ta ungen ut, så ikke gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå