Lovemelikeyoudo Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Ser på programmet 16 and pregnant og diverse andre amerikanske serier/reality, og da gir mødrene alltid baby flaske fra fødselen (som for øvrig er helt greit for meg;). Jeg bare lurer på om det er noen spesiell grunn for dette? På programmet 16 and pregnant sa flere av de gravide jentene at de ville unngå amming osv...
Musemor med tre søte små Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Tror noe av problemet i USA er at dersom du er heldig, får du være hjemme med babyen i hele 4 uke, hvorav kun 2 er betalt, uten å miste jobben. De fleste begynner i barnehage i 3 ukers alderen. Hele systemet er lagt opp til at man skal gi flaske. Er vi ikke heldige...
Rampongi Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Å trøste meg, det høres forferdelig trist ut.. jeg er flaskemamma, men å sende 3 ukersen i barnehage hadde nok ødelagt mammahjertet mitt fullstendig..
nybegynner07 Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Når det gjelder jentene i 16 and pregnant (rødme jeg har sett det ja...) så var det flere av de som sa at det var ekkelt, vondt og ubehagelig med melkespreng at de sluttet å amme med en gang. Tenk hvordan en samtale mellom disse jentene og Gro Nylander ville fortonet seg )
kitty08 Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Er jo en god del som ammer i usa også, tror jeg har lest at ca 70 prosent begynner å amme, men kun 20 prosent (eller var det lavere?) etter 6 mnd. Har en venninne som prøvde, men siden hun begnte på jobb igjen når babyen var 2 dager, så gikk det selvsagt ikke så bra. En annen sto opp kl 5 for å pumpe seg før hun dro på jobb, hjemom til lunsj for amming og pumping, og slik sto hun på til babyen var 8 mnd. En tredje ammet de seks ukene hun hadde permisjon, og gikk så over på flaske. Eller så synes jeg det virket som om legene der synes amming i 6 mnd holdt i massevis, og at man da hadde gitt babyen en fantastsk start, og at det var like greit å gå over på flaske etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå