Gå til innhold

Venninner som ber om tjenester hele tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med slike? Annet enn å si nei, selvsagt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, men vedkommende tar ikke hintet selv om jeg konsekvent sier nei.

HI

Skrevet

Hehe, bra sagt 19:19! Det er sant :)

Skrevet

Hvis hun ikke godtar et nei har hun selv et problem.

Først hinter du, så sier du nei - og hun forstår ikke svaret?

Ignorer henne.

Skrevet

ignoerer henne og hvis ikke fader du henne vekk fra vennelisten.

Skrevet

Balanse et stikkordet når det gjelder tjenester. Men om du alltid sier nei, er dere kasnkje ikke så gode venner.....

Skrevet

Jeg har sagt ja, men når det er spørsmål om tjenester 2-3-4 ganger i uka gidder man tilslutt ikke.

Skrevet

Og hva er for eksempel tjenestene?

At du hjelper henne med noe du har erfaring med som ingen andre kan hjelpe henne med? Om noe hun absolutt trenger hjelp til som hun ikke har mulighet til å løse selv?

Eller er det bare at hun ikke gidder å gjøre det selv?

Litt vanskelig å svare på det du spør om når vi ikke vet hva det gjelder

Skrevet

Det meste er ting de (hun og mannen) fint kunne ordnet selv mener jeg, er vel derfor det er frustrerende. Er også flere som yter tjenester bortsett fra meg...

Virker som om det er veldig lettvint å be andre gjøre/ordne/kjøre/passe når man ikke orker/vil selv.

hi

Skrevet

Er det min gamle venninne du snakker om? Det eneste som nytter er å sette ned foten. La henne skjønne at nok er nok. Jeg endte opp med å vrake venninnen min, følte meg veldig utnyttet.

Skrevet

Jeg har i alle fall kuttet ut de venneforholdene mine som mer eller mindre bare har vært enveiskjørt...

Eventuelt får man bytte tjenester da.

F.eks har jeg noen venninner som passer hundene mine i ny og ne uten at jeg betaler de noe for det, men da stiller jeg opp når det er de som skal bort.

Skrevet

Dersom det går begge veier er det selvsagt helt ok. Har heller ikke noe imot å yte tjenester innimellom. Det er når det blir såpass ofte at jeg mister troen på hele vennskapet. Hmmm...kanskje det egentlig er jeg om burde ta ett hint her?!

hi

Skrevet

Hvis du yter og yter og ikke får noe tilbake - eller får minimalt tilbake, a la barnepass 1 gang i året mot å kjøre, hente, bringe, handle, passe, ta med ørten ganger, da er det på tide å revidere og revurdere vennskapet.

Kun du vet svaret på edt. Lykke til !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...