Gå til innhold

modningsakupunktur


mommen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har rett over 3 uker igjen, og skal begynne på modningsakupunktur neste uke. Har ikke prøvd det før, men tenker det er verdt et forsøk...

Har ei venninne som fødte 5.februar, og hun har stor tro på at akupunkturen hjalp henne til en raskere og enklere fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har termin på mandag og begynte i uke 37. Har hatt 4 behandlinger nå. Jeg får et variert antall nåler og hvor avhengig av plager og hvor dypt magen har sunket. Blir spennende å se om det har en effekt! Krysser fingrene for det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det sist gang. Tror jeg tok 2 eller 3 behandlinger. Fødte 4 dager før termin og hadde en grei fødsel:) Umulig å vite om det var akupunkturen eller ikke, men er jo verdt et forsøk egentlig. Er 36 uker snart og lurer på om jeg skal gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg går nå i min 39.uke,og har slitt med sterke kynnere i en måned nesten,men pga operasjoner tidligere,vil de ikke sette meg igang,og risikere å ta keisersnitt..

Dette gjelder vel hovedsaklig modningsgele',og jeg skal idag på ultralyd,og skal høre ang. modningsakkupunktur!

Vet dere om det koster noe..evt.hvor mye?

Har ei venninne som er 7 dager på overtid,og har tatt slik akkupunktur nå siden inngangen til sin uke 39...Ser ikke ut som det har hjulpet henne så veldig,men jeg vil veldig gjerne prøve,for jeg er så sliten av smerter,nå,og var innlagt på sykehuset 3 døgn sist uke...

Mistet slimproppen sist uke,lillegutt har ligget med hodet ned siden slutten av desember,og er festet,og kynnerne blir mer og mer intense,men allikevel ikke som rier...

Håper på noen svar og resultat idag!;)

Lykke til alle sammen!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke alle det funker på, men man bør vel begynne litt tidligere enn uke 39 tror jeg hvis det skal vere med på å gjøre fødselen og åpningsfasen lettere. For det er vel det modningsaku egentlig skal gjøre. Du er jo ganske langt på vei og sikkert moden ut i fra det du skriver så kan jo hende de vil sette noen nåler som kan starte noe;) er jo verdt et forsøk. Man vet jo aldri om man går to uker over så da har man jo egentlig tid.

 

Jeg bor på et lite sted så kan hende det koster mer andre steder. Tror jeg betalte 400 kr for første timen og 300 videre.

 

Håper det snart skjer noe med deg da:) slitsomt å gå rundt sånn:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tar modningsakupunktur nå skal forresten til min 2.time kl 4 og jeg betaler 250 kr per gang... og mener det er 300 - 350 kr førstegangen hvis du ikke har tatt akupunktur ellers i svangersakapet for da bruker de litt lengere tid på å kjenne puls osv... men pris er nok forskjellig fra sted til sted... jeg tar modningsakupunktur fordi det sies at fødselen går fortere og " lettere"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hører til i feb.klubben men hiver meg på denne tråden her... jeg begynte med mod.ak. i uke 36, hadde to beh i uke 37 tom 39, en i uke 40 og en i uke 41, og her sitter jeg 9 dager på overtid og ikke moden (fikk score 2 i dag på overtidskontroll...).Så ikke vet jeg.... forrige gang fikk eg før termin uten akup. Håper i vert fall det gjør forløpet kortere denne gang for ellers er det 3000,- litt wasted føler jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :o) Modningsakupunktur skal visstnok ha effekt på 70% av dem som prøver det. Det fremskynder ikke fødsel, men modner livmorhalsen slik at fødselen kan bli kortere og bedre... Jeg skal på min 5. akupunktur i morgen og har termin mandag. Førstemann kom 6 dager på overtid og jeg forventer ikke, men håper denne gutten kommer før ;o) Håper bare jeg slipper at fødselen stopper opp og det komplikasjonene som kom sist holder seg unna... Jeg betaler 400 kr gangen hos akupunktør/fysioterapeut. Vet at det også er jordmødre som gjør dette. Det anbefales å begynne i uke 35-37 og jeg tror ikke du som har mistet slimproppen har noen effekt av den typen behandling jeg får... Men kanskje de har en annen behandling for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

oi, så mye dere betaler!!! jeg har tatt d 3 ganger. uke 36, 38 og 39.. betaler bare 25 kr pr gang...jordmor som tar d.. er nå 3 dager på overtid, så er spent på om d virker på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare for å gjøre fødsel raskere og lettere? Trodde det var for å komme i gang, jeg. Drev og halvveis vurderte det (men det er jo maks 3 uker igjen til han er her, og jeg er jo ikke sååååååå lei enda). Har masse jeg ville ha gjort først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...