Gå til innhold

Blir så oppgitt over enkelte legekontorer...:(


mamma til 3:)

Anbefalte innlegg

Var på min første svangerskapkontroll for noen uker siden, og hadde med meg samboeren som skal bli pappa for første gang. Først måtte vi vente i en og en halv time, så skulle jeg ta blodprøver og det klarte de ikke å få til heller(satt inne på et liten rotete bøttekott), og inne hos legen skjedde det fint lite. Han prøvde å lytte etter hjertelyden, men fant den ikke og det er ikke rart for han turte jo knapt holde den dingsen mot livmora og i tilegg måtte jeg BETALE!!! Og så er jeg så sliten, trøtt og ekstremt kvalm stort sett hele dagen, ringte forrige Onsdag(måtte ringe 15 ganger før de tok tlf og når jeg var der skjønner jeg jo hvorfor, de satt å drakk kaffe på blodprøve rommet og brydde seg ikke om tlf ringte) for å be om sykemld og fikk først i dag tlf tilbake og han ville ikke sykemelde meg mer en en uke.

 

Mulig det er mye hormoner i bildet, men forventer faktisk at det er seriøse folk jeg skal ha med å gjøre, det gjelder jo faktisk noe viktig detta. Blir nok til at jeg bytter lege, igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg! Bytt lege!! Dette er jo helt hårreisende! Virker veldig lite profesjonelt. Og de pengene mener jeg at du skal ha tilbake. Jeg bor i Trondheim, og her betaler man ihvertfall ingenting. Jeg ble fortalt at alt som har med svangeskap og kontroller skal være gratis...

 

Stå på. Som gravid skal vi bli behandlet med respekt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bytt lege med en gang!!!

Du skal for det første ikke betale for timer når du er gravid og du skal omtrent kunne sykemelde deg selv. Hvis legen påstår at han ikke kan sykemelde mer enn 1 uke, så er det tull!!! Men jeg vet at mer enn 1 mnd av gangen er litt vanskelig med henhold til hensyn om tilrettelegging av arbeidsplassen. Men min lege sykemeldte meg fra uke 21 og ut sist svangerskap med 1 mnd om gangen. Ga bare beskjed til arbeidsgiver at jeg ikke kom tilbake før permisjonen startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi..jeg er sjokkert! At det går ann å oppføre seg slik ovenfor deg! Det går bare ikke ann! Bytt lege ja!! Med en gang!

Og all svangerskapsomsorg i Norge er gratis! Du skal ikke betale NOE, ikke blodprøver, ikke legetime ingenting!

Sånne leger burde rappoteres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...