Kystrøya Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Og hvor mye kan man egentlig forvente av et barn som bare er 2 år? Guttebassen vår fyller 2 år om noen uker, og han er en skikkelig villstyring. Han er ikke så flink til å høre etter. Når han har bestemt seg for noe så er det slik det skal være. Så han blir jo ofte sint når han ikke får viljen sin. Men hvor mye kan man forvente at en 2 åring forstår? Syns det er så mang ulike meninger og går overalt. Noen sier man kan forvente mye, mens andre mener man ikke kan forvente så veldig mye. Han har godt språk, snakker masse, og har god forståelse, så han burde jo kunne klare å høre etter. Som regel klarer jeg å avlede ham, men enkelte ting får han bare ikke lov til. Som f.eks slå storesøster eller dytte lillebror når han blir sint. Han får heller ikke lov å kaste ting, ødelegge, osv. Har prøvd oss på en form for timeout i gangen. Da sitter han på golvet, og jeg sitter litt foran ham og prøver forklare ham. Men han blir som regel bare lei seg, og så husker han det ikke til neste gang at han ikke skal slå. Ble bare rot dette her, men håper dere forstår likevel...
Anne-B. Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Barn som er så små, handler i affekt mer enn etter fornuft. Du kan ikke forvente at han tar lærdom av tilsnakk, og ikke gjør det mer.
tre små... Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 jeg mener han er for liten for time out... ville brukt avleding og vist han hvordan han skal oppføre seg. slår han deg så ta hånden hans å hvis at han kan stake isteden osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå