Gå til innhold

Fire uker til termin og jeg har litt panikk...flere?


Tessa-81

Anbefalte innlegg

Nå er det plutselig veldig nære at jeg blir tobarnsmamma med alt det innebærer. Tenker til tider mer på det enn selve fødselen. Er så spent på om hun her blir som storebroren på 2 1/2 år, eller blir det motsatte, en som hyler hele natten og er veldig urolig. Og hvordan blir parforholdet når man har mer enn et barn? Får man tid til hverandre? Beundrer dem som får tre fire barn ganske tett. Jeg gleder meg jo og. Skrekkblandet fryd. Mange praktiske og upraktiske tanker som går gjennom hodet mitt om dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ikke akkurat panikk, men tanken er jo litt skremmende.. Blir fødselen like "bra" som sist og blir den nye jenta like "enkel" og rolig som hu vi allerede har er tanker som suser i hodet her.. Og noe annet jeg tenker på er at jeg gruer meg til å være borte fra lille jenta vår når vi skal avgårde for å føde og at jeg blir liggende på sykehus ca 3 dager. Jenta vår fra før er 1,5 år og det skal bli spennende å se hvordan hun tar det å bli storesøster. Ja, her er det jo en skrekkblandet fryd her også.

Vi krysser fingre for en fin fødsel og en fin overgang til å bli tobarns foreldre :)

Lykke til !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin om to uker, om det holder så lenge. Den snart bilvende storesøster på 10 er på vinterferie og ringer meg flere ganger pr dag, i tilfelle babyen plutselig har kommet, eller hun har slått seg litt og trenger trøst, eller plutselig er litt bekymret for babyen, eller bare savner meg litt. Jeg tror hun kommer til å bli en fantastisk storesøster, så jeg kan ikke annet enn glede meg til å bli tobarnsmamma. Men det skal bli veldig spennende da, hva slags baby jeg får, ettersom storesøster alltid har vært overaktiv med svært lite søvnbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske normalt å ha en masse tanker rundt denne tiden her, Det nærmer seg jo veldig at svangerskapet er over og da kommer det mange tanker i hodet. Lykke til hos dere også! Det går nok så bra så! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Litt små panikk her også. Tenker mest på hvordan fødselen kommer til å starte. Sist gikk vannet og det fosset ut. Tenk om dette skjer mens jeg er alene med gutten min. Redd for hvordan jeg kommer til å reagere og hvordan han reagerer på det. Hvis ikke hodet er festet må jeg jo legge meg ned. Hååper det er festet til neste kontroll hos jordmor.

 

Har en veldig aktiv krabat i magen så surrer jo tanker om det blir slik når han kommer på utsiden også. Kommer storebror til å våkne av grining på natten osv. Men kan jo ikke tenke på det egentlig. Må jo bare vente og se:)

 

Gleder meg ihvertfall mye til å se hvordan bror reagerer når han endelig får se babyen som vi har snakket om. Og det blir litt godt å få igjen kroppen sin også. Magen min har sunket veldig nå så merker stor forskjell fra tidligere. Vanskelig å få på meg og knytte vinterskoene mine og det er litt kjedelig i disse vintertider;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vannet går trenger du ikke legge deg ned selv om hodet ikke er festet. Det var for mange år siden at de var veldig strenge på det. Det er nå ikke fare for å bevege seg etter vannet er gått om hodet ikke er festet. :-)

Uansett forberedt eller ikke, tror jeg vi møter den nye tilværelsen likt. det er nok ikke mulig å forberede seg helt enn hvor en forsøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...