Gå til innhold

hodepina..

trine_og_mathias+knøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

usj. har sett det har vært flere innlegg her med det men klarer ikke å finne de igjen.. har ikke lest dem heller for jeg har ikke vært plaga med det..

men nå har jeg hadd en donkende hodepine i snart to dager å så var det ei som sa det kunne være farlig????? hodepine bare??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og har masse hodepine! og er sykmeldt pga dette. drikk mye, eller prøv fenazon koffein tabletter, fås reseptfritt på apoteket. Kan være hormonelt eller stressbetinget.

Skrevet

Om du har skikkelig ekstrem hodepine i mange dager, bør du nok spørre en lege for sikkerhetsskyld. Men tror det er ganske vanlig med hodepine i svangerskapet. Jeg hadde det mer eller mindre i to uker i strekk, og det hjalp ikke hvor enn mye vann jeg drakk. Men så kom min kjære mor med rådet å ta seg et glass cola eller cola light, eventuelt et par slurker kaffe. Og det har vært helt fantastisk for meg. Da forsvinner hodepinen med en gang! Tror hodepinen har en sammenheng med økt blodvolum i kroppen, og da sliter blodårene i hodet med å få transportert alt blodet rundt. Koffein gjør sånn at blodårene "slapper mer av".

Skrevet

takk for svar.. har ikke hadd det lenge.. to daga.. men den har vært intens å æ har så å si aldri hodepina.. aldri..

Men skal se om det hjelpe me det som dere har skrevet!!

Skrevet

Hei

Jeg sliter også med intens hodepinne. Har prøvd med sterk kaffe og paracet i dag, men det ser ikke ut til å virke. Uff det er så slitsomt. Hadde dette sist jeg var gravid også. Går til kiropraktor for dette, men hun har typist ferie denne uken :-( Håper det går over for oss!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har hatt mye kvalme og hodepine. Hodepina kom for fullt når kvalmen ble mindre intens (og jeg klarte å få i meg mer væske igjen), så den skyldtes ikke væskemangel for min del.

Før jeg ble gravid måtte jeg ta Paracet og Ibux for å bli kvitt hodepine. Ibux skal man jo ikke ta når man er gravid og det hjelper ikke med bare Paracet for meg. Jeg har tatt Paracet og Magnesium-kapsler med god effekt noen ganger.

Det som virkelig har hjulpet mot min hodepine er akupunktur! I januar hadde jeg daglig hodepine. 3-4 dager i uken var den så intens at jeg ikke klarte noe annet enn å sitte/ ligge med øynene lukket og gjerne holde ei hand på hodet (så det ikke skulle sprenges, hehe). Nå har jeg litt murring maks et par ganger i uka og da kort tid av gangen.

Akupunkturen har hjulpet mot kvalmen også:-)

Skrevet

jeg ha liti med hodepinesiden jeg var 6mnd på vei med min største, og han blir 8 i april, og når jeg ble gravid denne gangen, så forsvant plutselig hele hodepinen :) og super glad for det, utrolig letta,også så deilig:) mirakel bebis i magen hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...