Gå til innhold

Dere som skal ha/har fått ultralyd før uke 18


høstblad

Anbefalte innlegg

Måtte dere betale noe for det eller er det fastlegen som rekvirerer?

Skal dere vite kjønnet, og har dere navn klar når den tiden kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fastlegen min har ultralyd på sitt kontor, så jeg har fått kontroll der uten ekstra kostnad. Har også hatt kontroll på sykehuset, etter henvendelse fra fastlegen min.

 

Dersom man ønsker tidlig ultralyd uten medisinsk grunn må man nok regne med å betale selv på en privat klinikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg betalte sjølv då eg var 10+1, hadde ingen komplikasjonar som tilsa at legen skulle skriva ut henvisning.

 

Har VELDIG lyst å få vita kjønnet på ordinær UL denne gongen. Sist fekk eg ikkje vita, for guten skjulte seg. Følte heile tida at det var ein gut, men visste ikkje sikkert.

 

Litt meir usikker på namn. Har eit par toppkandidatar klare, både for gutt og jente, men trur nok me må venta til han/ho kjem ut, sånn at me ser om namnet passar før me bestemmer oss endeleg. Sist bruka me tre veker før me endeleg landa på eit namn, men det var fordi mannen heile tida hadde vore sikker på at det blei jente, og nekta å tenka guttenamn. Hehe, menn altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til førstekontroll hos min gyn.

Han tok innv. ul. Dette kostet ingenting.

Skal du ha utvendig ul (usikker på når man kan det) så må du nok betale. Jeg tok ekstra ul i ca uke 30 sist gang.

Det betalte jeg rundt 1200kr for =)

 

Jeg vil vite kjønnet! Er alt for nyskjerrig til å la være =)

Men syns det ikke på ultralyden, så får jeg vente i spenning :o)

Navn er i boks =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ingen problem å få seg en ul, bare fastlegen sender henvisning til gyn.

Ang kjønn: ja, her vil vi vite det om man kan se det. Er det noen som kan vente fram til fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg vanvittig til UL, bare så synd at den ikke er før i uke 19, er 13+0 i morgen. Veldig godt å gå inn i 2. trimester kjenner jeg. Formen er stigende og jeg kjenner at energien er tilbake nå. Eneste jeg merker av at jeg er gravid nå er at magen vokser. Deilig! Ganske langt spenn fra 1. kontroll til 2. kontroll. Skal på neste legesjekk i uke 20, men hvis alt er bra er det vel ikke noen grunn til å renne ned dørene til legen.

 

Skal ikke vite kjønnet før fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ikke ha ul før uke 19..er i uke 11 nå.. så det er lenge til.. men gleder meg masse... eg viste ikke hva vi fikk sist.. men denne gangen vil eg vite det hvis det kan sees.. og navn er så å si klart.. er litt usikker på hvilket mellom navn vi skal bruke men fornavn er klart...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 12+1 og jeg har bestilt privat UL nå, skal på torsdag:) det koster 500 kr og man trenger ikke henvisning fra lege. Ellers skal jeg på den vanlige ultralyden i uke 18, men det er jo en stund til. Ønsket derfor en UL nå. Beroliggende å se at alt er som det skal være så langt, dessuten er det jo veldig kjekt å se den lille spiren. Spesielt kjekt tror jeg det vil være for min samboer, ettersom han ikke kjenner forandringene på kroppen slik som jeg:)

Vi ønsker å vite kjønnet. Selv har jeg en følelse av hva det er;) Vi har diskutert navn. Men venter med å bestemme navn til vi får vite kjønnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...