Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Dette er en bagatell men må si jeg får litt dårlig samvittighet allikevel. Flere av mine venninner har laget blogg på nettet ang. barna sine - dette er sider hvor man må ha brukernavn og passord for å logge seg inn. Der skriver de om alt fra fødsel, til første måltid, første tann, første skritt osv. Jeg er vel kanskje den eneste som ikke har laget en slik blogg og har heller ikke laget den typiske "barnets første leveår" bok. Jeg storkoser meg med datteren min på 10 måneder og holder hele familien og venner oppdatert pr. telefon og mail. Men nå har det seg slik at jeg stadig får kommentaren "stakkars datteren din, skal hun ikke få noe å se på når hun blir stor hun da?" Joda, hun skal få vite alt hun lurer på og vi har masse bilder og video som hun kan se og vi har også tatt vare på klær, leker etc. som hun har hatt stor glede av. Allikevel så kjenner jeg at jeg får litt dårlig samvittighet innimellom - er det flere enn meg der ute som ikke blogger e.l? Blir spennede å se! Ha en fortsatt fin dag alle mammser!
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har 3 album fra jenta mi (eldst) sitt første leveår, og jeg har en bok som er tettskrevet fra svangerskapet og det første året. Da mener jeg skrevet om ALT! Når jeg ble gravid, første tur til legen, første ul, time hos jordmor, svskapskurs, osv osv osv... AAAAAAAALT!!! Så begynte jge på bok til nestemann, den tror jeg det er skrevet 3 sider i.... hehe Såneida, det er ikke bare du
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har ikke laget blogg om ungene mine, synes det er litt for privat å legge slike ting ut på nett. Har laget slik min første bok-sak til ungene, synes det er koselig, da både jeg og samboern har en slik fra da vi selv var liten. Synes det er gøy å sammenligne høyde/vekt på oss i forhold til ungene i de forskjellige aldrene. Men det er jo mange måter å gjøre det på uten å lage en bok om det. Om du også er flink å skrive ned slike "store" øyeblikk som første tann/tenner generellt, første skritt, første smil ol. Dette er veldig gøy for barnet når det blir eldre å vite om.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Jeg er veldig påpasselig med å skrive i bøkene til jenta mi. Elsker det og syns det er så koselig. Tar også masse bilder og lager scrapbook-album. Moren min begynte på en slik bok, men veldig lite er utfyllt. Jeg syns det er kjempekjedelig og er litt skuffet over at hun ikke la mer arbeid i det. Det er noe jeg hadde hatt veldig glede av nå i dag.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 NOPE..Ikke bare du. Vi også har masse video,bilder,klær osv. Alt av hans ting kommer vi til å lage en fin eske til å ha de viktigste ting i..men vi fikk babybok i gave da,den skriver vi litt i. Har aldri vært noe særlig til blogger, og det finnes jo andre ting som kan gjøres oså da,man MÅ jo ikke blogge for at barnet skal ha noe å se på.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har babykrøniken til begge ungene. Veldig artig for de senere å lese i ( jeg syns det er artig med babyboken min, men skulle ønske det sto enda mer i den). Vannskelig å huske på alt så da er det fint å skrive det ned. Jeg legger ikke ut innformasjon/bilder av ungene på nett.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Nope, har heller ikke blogg. Men har babybok som jeg har vært ganske flink til å skrive og lime inn bilder.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Ville heller lagd en album. Blogg er harry;) hvordan vet man at bloggen vil vare om 10-15 år, når ungen kanskje er interessert i å se disse bildene og lese all infoen om seg selv. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Du har jo tatt vare på minner som betyr noe for dere, og som vil videreføres til ungen.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Hei :-) HI her. Så hyggelig at noen gadd å svare! Kjenner at den dårlige samvittigheten er bedre nå takket være dere ;-) Ha en strålende kveld!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet! Hadde hjemmeside mens jeg gikk gravid og 1.5 års tid etterpå.. Men ble lei egentlig.. Passer på å ta vare på ting som jeg tenker vil være morsomt for han senere, også har jeg babykrøniken som jeg har fyllt ut ganske bra og nå har jeg i tillegg en liten bok som jeg noterer diverse andre ting i.. Og som jeg skriver opp morsomme ting han gjør/sier.. Har også babykrøniken til lillebror som jeg skal prøve å være like flink til å fylle ut.. Elsker å titte i min egen bok.. Sikker på at det er mye bedre enn en blodd =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå