Gå til innhold

Farlig å spise Ibux?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18 uker på vei, og tok en ibux i dag. På vedlegget stod det at man ikke skulle ta dette i de 3 siste mnd. av graviditeten. Er det farlig og ta et par nå..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt over til paracet i stedet! Ibux skal vel egentlig ikke brukes av gravide i det hele tatt.. i følge min lege hvertfall :)

Skrevet

Generelt frarådes Ibux til gravide, såvidt jeg vet er det også best å holde seg unna før siste trimester. Paracet er "lov", kanskje du kan ta det i stedet?

Skrevet

Jeg sleit litt med hodepine i begynnelsen, på en lege sjekk spurte jeg om jeg kunne ta smertestillinde. (sa ikke til henne at jeg hadde tatt ibux)

Hun sa at paracet kan man bare spise, men ibux må du ikke ta. det var veldig viktig.

Skrevet

Las i Hjertebarn for mange år sidan at det var samanheng mellom ibux-bruk og medfødde hjartefeil. Men gjort er gjort og spist er spist, men eg ville vel holdt meg unna ibux i framtida, og heller satsa på Paracet o.l. (med paracetamol, eller kva det heiter).

Skrevet

For å svare på spørsmålet...

På IBUX sin pakning står det med stor skrift:

Ved graviditet:

I samråd med lege

Ibux kan brukes under graviditet, unntatt de to siste månedene av svangerskapet. Ibux kan brukes ved amming.

Skrevet

en av grunnene til at man skal være litt forsiktig med ibux er at de er blodfortynnende. supert hvis man har blodpropp..;P

det er vel ikke noe særlig når man er gravid. er sikkert ikke noe problem om du har tatt det. bare bytt til paracet neste gang for å være på den sikre siden. :)

Skrevet

Huff, får håpe 1 tablett ikke har noen innvirkning. Ble litt bekymra jeg nå.. :-( Gått over til paracet istedet, da kvalme og farrang har slått til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...