Mamman til prinsesse Malin Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Kan jeg spise jubelsalami? Er sååå glad i det.
mamma00 Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Vi frarådes å spise salami fordi kjøttet ikke har fått varmebehandling. Når det er sagt, kjenner jeg flere som har sagt de har spist salami i graviditeten uten problem. Selv tør jeg ikke pga advarselen, men har fryktelig lyst på av en eller annen grunn, jeg også... foretrekker imidlertid den magre varianten ;-)
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2010 Takk for svar Har så innmari lyst på det men da får jeg la være.
Corneliuss Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Hei du! Jobber med mat så er veldig nøye på hva jeg spiser, men hvis du tar forholdsregler så går det bra. Frys den i 2 døgn på minimum 18 grader. Da tar toxmo drept. Listeria liker seg ikke i salami (behandling av kjøtt + selve kjøttypen). Har snakket med ernæringsfysiolog hos Opplysningskontoret for Kjøtt så er trygg på at det stemmer (ernæringsfysiologer er spesialister på mat og kjemien i mat). Jubelsalami er noe av det lille som går ned her i gården også. =O) Klem fra (prinsesse ;-)) Malin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå