Gå til innhold

kjynnere er herk


madikk

Anbefalte innlegg

Jeg har sliti med kjynnere helt siden 1 trimester en gang, startet ganske tidli faktisk. men nå er jeg lei altså. Jeg har det hele tiden nesten. er det noen som også har det mye??? hva kan det komme av at mann har det så ofte tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du forklare hvordan disse såkalte "kynnerene" kjennes ut? Jeg er 2.gangs gravid, men har aldri kjent noe unormalt. Eller mulig jeg bare ikke har kjent ordentlig etter. Sist da fødselen var i gang, trodde jeg at jeg endelig hadde fått disse kynnerene, men det var jo rier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei hva er egentli forskjellen?

magen min blir hard og jeg får bittelitt mageknipe. Noen ganger er det mer ubehagli enn andre, mest når jeg må på do, får da kommer kynnerne tett, å da blir det litt vanskli å gå i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kynnere regelmessig siden starten på 2. trimester ca, det varierer veldig hvor mye jeg kjenner til dem. Jo mer jeg anstrenger meg, jo mer kjenner jeg dem. Magen blir knallhard, noen ganger "river" det sånn at bekkenløsningen blir fryktelig vondt.

 

For meg er det en sånn negativ spiral; hvis jeg feks går for mye får jeg vondt i bekkenet, som gir meg kynnere, som gir meg mere vondt i bekkenet..hvile på sofaen gjør alltid at det gradvis gir seg for min del, noe som tyder på at det er kroppen min som forteller at jeg trengte hvile.

 

Men hører jo overalt at så lenge det ikke er vondt eller regelmessig, er det bra med kynnere fordi livmoren "trener" på fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt akkurat det samme. Så lenge det ikke gjør vondt skal det visst være sunt med kynnere. Lurer litt på hvor du har vondt når man har bekkenløsning? Jeg er i uke 30 nå og lillemann har vokst veldig mye de siste ukene. Jeg begynner å få vondt sånn ca midt inni korsryggen og litt utover mot sidene. Høres det kjent du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...