Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 10mnd sover veldig urolig og snur seg i alle retninger i søvne. Han våkner til slutt fordi han han enten ligger tversover eller helt oppe i et hjørne.

Noen som har erfaring med dette og tips til hva jeg kan gjøre for at han ikke skal våkne?

Synes nattpose med stropper er litt drastisk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med reiseseng noen dager, med vanlig skikkelig madrass oppi altså. De er mykere kanter på, så kanskje han trives bedre der? 2 av våres 3 gutter sov i reiseseng hver natt fra de var ca 8-9 mnd til de byttet til stor seng ved 2 års alder, sov mye bedre i slik seng. Verd et forsøk :-)

Skrevet

jeg får sikkert pepper, men mine har sovet og sover i pose festet til sengen.

de har begge våknet hver gang de snudde seg fra rygg til mage, og det orket jeg bare ikke.

når de ble lagt i pose, sov de natten gjennom uten oppvåkninger av det unødvendige slaget.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Nope, ikke noe pepper å få her:) Hva som funker på hvert barn er forskjellig. Min sønn ser ut til å mislike sterkt alt som strammer og kan tenke meg irritasjon over pose kommer til å nå nye høyder.

Får prøve reisesenga igjen. For et par mnd siden hadde vi samme problem med reisesenga som er smalere enn vanlig seng.

Takk for tilbakemeldinger uansett:)

Skrevet

Har du prøvd pose uten stropper til å spenne fast med. Det er jo vanskeligere å snu seg når man ligger i pose selv om den ikke er festet på noen måte. Vi har sliti med oppvåkninger fordi han sparker av seg dyna og turner rundt i senga i søvne. Han står helt i koma og stanger hodet i kantene på senga til tider. Som det blir nevnt så er det mange som sover bedre i reiseseng

For vår del går det veldig i perioder og som regel sover han greit så lenge han har dyne over seg. Han våkner ikke lenger av å snu seg over på magen.

Skrevet

Har ikke prøvd pose uten stropper. Kanskje jeg må prøve det?! Takk for tips:)

Samme her, han våkner ikke lenger når han snur seg over på magen. Ser derimot ut til at halvveis på siden/halvveis på magen er hans naturlige sovestilling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...