Gå til innhold

Vil gjerne høre andres synspunkt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal begynne å ha min manns datter på besøk.. Hittil har vi bare møtt henne utenfor hjemmet vårt og hatt henne på dagtid.

Men nå skal vi da begynne å ha henne med hjem til oss og etterhvert skal vi ha henne annenhver helg og en dag i uken, som er vel ganske vanlig.

Dette er jo greit nok, og vi gleder oss :)

Men, så er kommer det jeg lurer på..

Hvem av foreldrene bruker å stå for det meste av utstyret, og er det vanlig at de sender med utstyr når barnet skal til faren sin?

Vi kommer såklart til å kjøpe en del til henne.

Vi skal betale maten, bleier, kjøpe egne klær hun kan ha her og det blir sikkert også en del leker.

Seng skal vi også ordne.

Men så er det, det jeg reagerer på..

Moren mener at vi skal handle inn ALT hun trenger, for hun kommer tydeligvis ikke til å sende med henne noe som helst, utenom kanskje vognen.

Dvs, vi får ikke låne bilsete til ungen.

Denne moren trenger da ikke det bilsetet til noen andre og hun kjører ikke bil selv engang.

Så hun har det kun til den ungen og bruker det bare når noen andre skal passe jenta hennes.

Da er altså vi nødt til å kjøpe inn bilsete (har bare 2 dager på oss), for at vi skal få lov til å ha henne med hjem.

Vi har også en unge sammen som da er yngre enn datteren hans, og har allerede brukt masse penger på vår felles unge (før vi visste om hvordan denne situasjonen kom til å bli)

Altså, greit nok.. vi hadde nok kanskje kjøpt inn før eller senere.

Men er det virkelig sånn at han må stå for alt, fordi at han skal ha henne av og til?

Bruker man ikke dele litt?

Håper dere skjønner hva jeg skulle fram til, var ikke så lett å få ned alt her :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt fair at dere kjøper inn det jenta trenger. Men akkurat bilsete kan vel følge med henne, synes jeg. Moren trenger det ikke når jenta er hos dere og det tar 2 minutt å bytte det fra bil til bil. Så akkurat der er hun litt smålig.

Men ellers så burde dere holde det jenta trenger. Og så kan deres lille arve det etterhvert. En vinn-vinn-situasjon ;)

Skrevet

Vanlig møbelmang og leker må dere stå for og ellers alt som gjør det enklere for dere. Men ellers skal mamman sende med klær og vanlig utstyr som brukes daglig. Det er jo dette barnebidrag går til.

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, som jeg skrev.. vi kommer jo til å kjøpe inn det meste uansett..

Men hun har også tenkt å bære jenta i det bilsetet når hun skal møte oss (siden vi ikke trenger vognen).. så da har hun jo allerede tatt det ut av bilen.. derfor reagerte jeg litt.. må vel kunne være litt samarbeidsvillig.. her er det jo snakk om at jenta skal få møte faren sin.

Kjipt om vi ikke hadde funnet eller hatt råd til ett bilsete innen vi skal hente henne, og derfor , ifølge moren, måtte ha avlyst.

Skrevet

Joda, men her har visst mor bestemt seg uansett hva vi svarer. Kanksje far har vært uforsiktig med ting før? Ødelagt eller mistet noe dyrt slik at hun synes det er vanskelig å stole på ham?

Veldig lite vi får gjort i hvertfall, og vet ikke om jeg hadde syntes at det er verdt det å krangle på akkurat dette.

Skrevet

Sant nok.. jeg var egentlig bare ute etter å høre hva som er vanlig hos andre å gjøre, har null erfaring med "stebarn" :)

Det har ikke noe med far å gjøre.. og selv om vi ikke har så mye til overs for moren, så gjør vi alt for å samarbeide likevel og være høflig, pga barnet.

Jeg krangler derfor ikke med henne, det gjør ingen av oss.

Vi sier bare at det er greit.

Men igjen, var bare interessert i å høre hvordan andre gjør det.

Og grunnen til at jeg beskrev mer detaljer rundt det med bilsetet, var fordi noen lenger oppe skrev at det tar jo bare 2 min å flytte det osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...