Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere nå?


knerten09+ knerteline11

Anbefalte innlegg

De fleste her inne er jo godt igang med fast føde. Dere som ammer, har dere begynt å trappe ned på ammingen, evt at mini selv har trappet ned? Ev noen som har kuttet ut.

Her ammer jeg før hvert måltid og har gjort det så lenge han har fått fast føde. Han får 4 måltider for dagen og da også 4 amminger. Kommer nok til å fortsette med dette så lenge han er interessert. Men om kvelden må jeg ofte gi opp, for da gidder han liksom ikke. Har nok litt lite å tilby tenker jeg i og med at det aldri har vært noe overflod her akkurat.

Nattammingen ble det slutt på av seg selv etter jul en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det også fire fulle måltider for dagen. Han fikk pupp ved hvert måltid, men han var lite interessert. Så det er nesten slutt på dagammingen. Kanskje han vil ha et par ganger i løpet av hele dagen. På natten derimot... Ammer sikkert fire ganger om natten - og tre av dem er fra kl 04 og utover morgenen til vi står opp kl 7...

 

Tror nok jeg har melk nok, men er glad for at det ikke er noen spreng. Dette har regulert seg fint, takk og pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det nedover med dagammingen altså... Det er som Rima, KANSKJE et par ganger ila dagen. Ellers er det morgen, kveld og en gang ila natten. Hun får tilbudet før hvert måltid men er mildt sagt uinteressert.

MEN må man gi tillegg når mini ikke vil ha mm ila dagen eller er det nok med vann?? Har ikke gjort dette før jeg.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille tryll er visst i ferd med å avvikle ammingen selv virker det som (ikke om natten da hehe) Hun spiser bittelitt om morgen, bare for å slukke tørsten, fullt måltid i 16-tiden og før senga. I tillegg så våkner hun for tiden en gang om natten, men dette varierer noe, noen ganger to-tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke; Så lenge man gir fulle måltider ila dagen og tilbyr nok drikke ellers, så tror jeg ikke man behøver å gi mme. Jeg har ikke gjort det til lillebror. For å være ærlig tror jeg neppe jeg ville fått han til å drikke det...

 

Men korriger meg noen dersom jeg tar feil? Noen som har hørt at man skal det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammes mye mindre enn før, men den er ikke helt borte(heldigvis).

Liker veldig godt å amme. (som før så vet jeg ikke hvor mange ganger.)

 

Han får om han våkner på natta, i natt 2 ganger. (heldigvis er nettene bedre etter vi byttet seng og vi trodde han fikk tenner, men de kom ikke. bare ennå flere klumper)

 

Pumper meg slik at han får maisgrøt med mm, da han liker den best.

 

Har startet å gi en flaske mme(ville ikke ha det før, men nå går det ned. Syntes det er litt greit å venne han til det slik at jeg ikke trenger pumpe meg om vi skal stå på ski ett par timer)

 

Men tror ikke man trenger å gi det om de får i seg nok veske som rima sier.

 

Han får 4 måltider i løpet av dagen(fastføde) men ikke fulle posjoner alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ammer vi 5 ganger dagen til andre måltid, i tillegg får han grøt to ganger dagen, et fruktbeger og ett middagsglass. Oi det hørtes mye ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rima: Snakket med hs i går, hun sa at de søte små skal ha i seg 5/6 dl med melk på denne alderen. Så lenge de får sånn ca det i mm var det ikke nødvendig å styre med mme, det var vanlig at noen barn ga seg med dagpupp på denne alderen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun pupp om morgen og kansje en gang til i løpet av dagen, føler jeg er ganske tom nå....*trist*...men men....lillegutt er fornøyd, og sover rundt uten nattmat, så regner med han har det bra uten da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...